zemnící okruhy

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Srpen 19 14:37:26 CEST 2018

Ahoj,

dovolím s v příloze malé schéma. Mám centrálu, která se stará o řízení.
Centrála má zdroj energie a několik RS485 kanálů, ke kterým se připojují
různé ovladače. Zapojení je vždy stejné, obsahuje +12V pro napájení
ovladače, signály A a B pro vlastní data a společnou zem pro vše.

Já mám udělaný převodník, který převádí RS485 na jiný protokol, tento
protokol se přenáší jako CSMA-CD po sdíleném médiu, převodník je
masterem toho média, takže obsahuje proudový omezovač pro napájení
datového signálu a pak těch +12V pro napájení dalších zařízení v síti a
zase společnou zem.

Trochu problém je, že bych teď potřeboval přidat ještě druhý převodník,
protože část dat se mi přesunula na jinou RS485, tak abych je dostal
všechna do mé sítě, potřebuji se připojit na dvě místa.

Na obrázku je prostá kopie převodníku, to ale zcela jistě nepůjde,
určitě bude nutné "nepřipojovat" +12V, určitě bude nutné odpojit ten
proudový omezovač a určitě bude nutné někde přerušit tu společnou zem. A
to je pro mne nejvíce otevřená otázka - kde jí přerušit, abych
nevytvářel zemnící smyčky? (dráty mezi jednotlivými komponentami nejsou
krátké). Kde bych měl přerušit zemnící drát? Mezi převodníkem 2 a modrou
sítí? nebo mezi centrálou a převodníkem 2 ??

Díky za názor.