Osvitka z LED páskem

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Srpen 17 16:23:36 CEST 2018

Dobrý den všem,

kdysi jsme tu diskutovali o UV osvitce s LED páskem. Dělal jsem k tomu i
nějaké výpočty, vycházelo to super.

Pak jsem koupil pásek, dlooouho mi doma ležel. V pečlivě odměřeném rozestupu
nalepil na sklo, to mi pak dlooouho mi doma leželo. Mezitím se pásek
odlupoval, kdykoli nebylo něčím zatížené. Pak jsem to jen tak od oka
přelepil na kus sololitu, co měl zrovna přibližně vhodné rozměry,
posichroval vteřiňákem pak mi to zas dlouho někde leželo.

Až jsem jednou nechtěl vláčet na kroužek osvitku s výbojkou, tak jsem vzal
tuhle placku, sérioparalelně pospojoval na 24V a vzal s sebou. Expoziční
doba při podložení nějakými trafy na výšku cca 30 mm nad stolem vyšla na
nějaké desítky sekund. Pak jsem to takhle provizorně zas dost dlouho
používal. Výsledky super, i přes nepřesnost nalepení.

Až včera přinesla pošťačka balíček z různými malými zdroji z Ali a jeden
vyloženě pasoval do toho místa i má správný výkon, tak jsem vytiskl nějaké
díly a výsledek je v příloze. Ovládání vypínačem na šňůře. Chod indikován
rámečkem ze "zvýrazňovačově žlutého" PLA od P. Zahradníka, vypadá to
super:-)

Poznámka: Že se pásek 10W/m nemá šanci při tomto uspořádání správně chladit
vím, ale vzhledem k očekávanému svitu do minuty, je to jedno:-)

PH