Vadna serie OZ?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Srpen 17 16:41:45 CEST 2018

Tak nakonec týpek konečně dal na moje doporučení a pořádně to umyl v IPA... a 1 ks s novým OZ funguje. Další ale zkoušet zatím nebude...

Sice jsem mu to od začátku doporučoval a strašil tím, že klasicky se ta vstupní nožička drahého elektrometrického OZ ohýbala do vzduchu a tahala koaxem rovnou na BNC, ale 1 uA mě překvapil. Všude okolo celého spoje i R1 je shield ring připoejný na spoj SHLD, jen mezi nožičkama OZ chybí. Takže jedině že by ten proud šel od napájecí nožičky vedle. Jenže některé ks vykazovaly 0 a jiné max, tohle by vysvětlovalo jen max.

Stejně nechápu, proč někoho napadlo ty nožičky u SOT23-5 uspořádat takhle blbě, když by ty vstupy mohly být samy na tý protější straně.

Odpor s neznámým počtem Gohm (závislý na roztoku) je součástí sondy:-)

PH

From: Pavel Poucha
mě se na schéma nezdá, že tam není obvyklý několika GOhm odpor. Také je dobré desku v oblast vstupu odfrézovat, použít keramický pájecí bod, nebo místo alespoň obklopit mědí se stejným potenciálem, jako má živý vstup.

Kolega si ještě všiml vývodu SHLD. Je to právě pro měď kolem vstupu? Nebo se používá dvojitě stíněný kabel a tohle je pro něj? Pokud je to pro kabel, tak by tam měl být určitě buffer (napěťový sledovač) s OZ. Protože připojovat stínění do součtového bodu přímo není dobré.