rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic + 12bit AD ?

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Sobota Srpen 11 15:00:59 CEST 2018

me porad strasi, ze to musi s tema odporama nejak fungovat.
je tu navic ta moznost, "nakalibrovat" cteni analogove hodnoty proti sepnute kombinaci pri oziveni.
odpadla by potreba presnych odporu.
to by trochu nepomohlo ?
je tu moznost pridat procesor, kam se pripoji jednotlive sekce do analogovych vstupu a rozliseni se trochu rozdeli.
jedna se o vice ruznych zapojeni rele a jen jednou je potreba kombinace "vsech", na ostatnich je pocet moznosti kombinaci sepnuti omezeny.
a rozhoduje i rychlost vyhodnoceni, coz netusim, kolik casu by bylo potreba  teba u 1 wire pro kontrolu 32 chipu potreba.
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Saturday, August 11, 2018 2:46 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic + 12bit AD ?

> nebo i nejaky jiny zpusob jak pro x kontaktu po dvou dratech udelat identifikaci.
> jsou/mela by to byt smd rele 10x6mm, takze pokud je nejaka inteligence doplnitelna ke kazdemu rele a vejde se, neni problem.
> relativne ani s financema.

Ja osobne nemam s 1-wire skusenost, ale teoreticky by DS2413 mala byt jednou z moznosti. A ma dva IO piny, mozno sa to da vyuzit. Minimalne to otestuje to "relativne ani s financema"... :-)

Ine riesenie je najlacnejsi jednocip typu ATTINY4/9/PIC10F2xx/EFM8BB1 a nejaky polotrivialny algoritmus typu "po zapnuti cakaj [cas zavisly od "adresy"] ms a potom potiahni za vystup (co sposobi detekovatelny prudovy pulz u mastra) na [cas zavisly od stavu vstupov] ms.

Pre analogovo naklonenych by sa urcite dal vymysliet nejaky jednotranzistorovy harmonicky oscilator modulujuci ten spolocny drot; na prijimacej strane by to potom znamenalo robit FFT. Ale to uz nie je uplne moja salka kavy.

Este viac analogovo - ci skor radiovo - nakloneni mozno budu hovorit o tom, ze je uplne zbytocne plytvat tranzistorom, ked staci nakvackat rezonancne obvody a analyzatorom prepisknut impedanciu celej sustavy. No a CERNisti mozno povedia, ze predsa stacia odpory a TDR...

wek