rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic + 12bit AD ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Srpen 11 14:45:54 CEST 2018

> nebo i nejaky jiny zpusob jak pro x kontaktu po dvou dratech udelat identifikaci.
> jsou/mela by to byt smd rele 10x6mm, takze pokud je nejaka inteligence doplnitelna ke kazdemu rele a vejde se, neni problem.
> relativne ani s financema.

Ja osobne nemam s 1-wire skusenost, ale teoreticky by DS2413 mala byt
jednou z moznosti. A ma dva IO piny, mozno sa to da vyuzit. Minimalne to
otestuje to "relativne ani s financema"... :-)

Ine riesenie je najlacnejsi jednocip typu ATTINY4/9/PIC10F2xx/EFM8BB1 a
nejaky polotrivialny algoritmus typu "po zapnuti cakaj [cas zavisly od
"adresy"] ms a potom potiahni za vystup (co sposobi detekovatelny prudovy
pulz u mastra) na [cas zavisly od stavu vstupov] ms.

Pre analogovo naklonenych by sa urcite dal vymysliet nejaky
jednotranzistorovy harmonicky oscilator modulujuci ten spolocny drot; na
prijimacej strane by to potom znamenalo robit FFT. Ale to uz nie je uplne
moja salka kavy.

Este viac analogovo - ci skor radiovo - nakloneni mozno budu hovorit o tom,
ze je uplne zbytocne plytvat tranzistorom, ked staci nakvackat rezonancne
obvody a analyzatorom prepisknut impedanciu celej sustavy. No a CERNisti
mozno povedia, ze predsa stacia odpory a TDR...

wek