Re: Česká pošta a zaslání PC ZOTAC

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Duben 23 11:53:32 CEST 2018

Dne 23.4.2018 v 10:15 Tomáš Mádr napsal(a):
> Datová schránka - výborná věc, ale trošku drahá. Pro běžného člověka to
> znamená si každý papír nechat autorizovaně vytisknout, protože jinak
> nemá originál. Doporučuju nastudovat podmínky a hlavně ceny. Takové 10
> stránkové stavební povolení se potom docela prodraží. A hlavně, jinak už
> to člověku úřad ani nebude smět poslat. Maximálně tak vyzvednout osobně.
>
> Na druhou stranu, tak kde jsou rozumní, tak umí poslat věc jak poštou
> (originál), tak kopii emailem, aby si ušetřili práci s honěním
> nedoručených věcí a podobně. Je to vždy o slušné dohodě a spolupráci.

Dobrý den,

běžný člověk má originál - v elektronické podobě, která jde vždy
autorizovaně zkonvertovat. Když budete někde potřebovat originál, tak
jim stejně uděláte ověřenou kopii, to vyjde na stejné prachy. Když to
bude chtít někdo jenom vidět, tak mu to stačí vytisknout. Když to bude
nonplusultra prudič, tak mu stejně jediný originál nedáte. Navíc, náš
stavební úřad stejně dělá papírový originál s nabytím právní moci, který
založí do ověřené PD.

Teď řeším zajímavou věc. Mám rozhodnutí z roku 2011 na změnu druhu
pozemku, které potřebuju letos překlopit na katastr. Není na něm nabytí
právní moci. Udělal jsem si autorizovanou kopii, ale příslušný úředník
stejně poleze ve středu do sklepa do archivu, aby mi tu autorizovanou
kopii mohl přerazit razítkem "Nabylo právní moci dne ..." Problém není v
elektronické povaze dokumentu, ale v úředním postupu.

Mimochodem něco podobného jsem před pár dny dělal s papírovým dokumentem
z roku 2001.Ten měl sice razítko "Nabylo právní moci dne ...", ale
nakonec jsem nechal udělat ověřenou kopii, protože ten dokument byl v
tak strašném stavu, že by mi originál na katastru možná ani nevzali.
Takže to je prašť jako uhoď.

Standa