Indukcní ohrev (taveni)?

ludek.drtil na seznam.cz ludek.drtil na seznam.cz
Úterý Duben 10 19:05:55 CEST 2018

Rad bych mel moznost doma tavit med, mosaz , kdy to zvladlo i sedou litinu bylo by to super (cca 1300C).
jako prvni me napadlo mrknout na indukcni taveni. Bohuzel jsme brzy zjisitl, bezne dostupne cinske tavici strojky jsou jednofazove a vyzaduj jisteni 63A
To na baraku nemam a kvuli konicku nechci CEZu platit za jstic 3x63A.
Potreboval bych neco co se vejde do 5kW.
Pri hledani jsem na ali narazil na hracky jako
https://goo.gl/FUBohF
https://goo.gl/1SUABx
https://goo.gl/v3eUxx
pak na https://www.eevblog.com/forum/projects/zvs-induction-heater-2000w/

Priznam se , trochu nevim co si o tom mam myslet? 2kW mi je celkem nanic, ale treba by se takova vec dala predelat na 80V 60A , mam tu 3f trafo, ktere by to snad dalo.
Nicmene, mi vlastně ani nedochazi princip.
Berto to prosim jako spis pruzkum bojem a tak nekamenovat pokud je to celkove nesmysl.
Nicmen pokud tu nekdo v teto oblasti badal nebo ma zkusenosti budu rad pokud poradi....

 Nejdrive k samotnym ZVS High Frequency Induction Heating 1800W
Podle eevblog tam jsou 200V tranzisotry, proc je tedy omezeni na 50V?
Jde to paralelizovat tedy pouzit dva moduily na jednu civku nebo vice tranzistorů paralene ?
Existuje nekde nejaky sofistikovaneji nene cinsky projekt tehoz?

K indukcnimu taveni. Je jasne , ze samotnou civku je treba chladit vodou jinak shori behem par sekund. Co mi uz není jasne je jake ztraty jsou na kelimku treba na necem jako https://goo.gl/bAaheg ? Od jsitého okamžku totiz jednak vykon dodany indukci do kelimku musí byt stejný jako vykon vyzareny z kelimku do okoli a uz to nefunguje Zaroven take teplo vyzarene z kelimlu take ohriva cinku a musi se to zacit povrchove tavit at kchladite jak chladite?

Jiank receno ptam se na to kolik se asi tak da pri 5kW  prikonu tavit a na jake teplote
pokud kelimek stoji na cihle  nebo je jen  grafitovy v Si obalu
pokud je to pak cele v nejakem termoizovlacnim obalu jako indukcni sklopne kelinky
pokud by se to cele strcilo do vakuove komory, tedy sehnal bych nejakou pixlu z ktere by se vysal vzduch na radove deset  Pa .

Predem dekuji za jakokoliv pripominky
Ludek