Re: Předřadník v miliampérmetru ?

AZe aze na seznam.cz
Neděle Duben 8 20:35:59 CEST 2018

Teplotní kompenzaci vyžadují mV metry s rozsahy 60 mV a méně pro připojení
na bočníky a laboratorní přístroje, určitě ne ukazovátka pro magnetofony,
kde se používají spíš jako voltmetry a z výrobních důvodů se používají
systémy s menší citlivostí ("silný" drát a málo závitů).
V tom PU120 je termistor a podle mne to byl velice nepodařený přístroj, v
DU10 jsou asi jen vinuté odpory, těmi je citlivost je upravena na 50uA/300
mV.
Samotný systém má asi 13uA/75 mV na plnou výchylku. Mimochodem otočná cívka
DU10 má přes 1000 závitů drátu 0,03 mm.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Vláďa Anděl
Sent: Sunday, April 08, 2018 7:10 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Předřadník v miliampérmetru ?

Není tam ten odpor pro snížení teplotní závislosti toho měřidla?
Připojením měřidla s měděnou cívkou k teplotně nezávislému bočníku
vznikne docela slušná teplotní závislost. Třeba PU120 měl (tuším že v
sérii s měřidlem) nějaký termistor. Odpor je taky řešení, i když jen
částečné a z hlediska úbytku nevýhodné.
Anděl