Re: Předřadník v miliampérmetru ?

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Neděle Duben 8 10:39:19 CEST 2018

mechanicke meraky maju typicky rozsah prudu pre plnu vychylku
100uA/1mA/10mA.
Uvaha bocnik patri k ampermetru a predradnik k voltmetru je samozrejme
spravna, ved tak nas to vsetkych ucili :-) Bez rozmyslania to ale plati
len pre pripad ak je merana velicina ovela vacsia ako potrebuje merak.

Ak chceme merakom s plnym rozsahom 1mA merat prud 1mA tak sa pripoji
rovno do obvodu. Ak bude mat nejaku malu vyrobnu toleranciu na plnom
rozsahu, tak sa do serie zapoji maly odpor, alebo sa vyrobi bocnik o
extremne vysokej hodnote, lebo vacsina prudu musi pretekat merakom. Co
je v pripade rucne navijaneho dratoveho rezistoru jednoduchsie?

b.