Elektronicke autorizace zarizeni - algoritmy

Karel M a8dtljb na gmail.com
Pondělí Září 25 16:28:44 CEST 2017

Zapomněl jsem dodat jednu důležitou věc, celé zařízení nemá běžný přístup k
síti, v podstatě jde o měřící ústřednu ke které se připojují čidla a nejde
v něm skladovat databáze už vydaných klíčů, protože zákazník si může koupit
nové originální čidla a nikdo nebude do ústředny kvůli tomu nahrávat
aktualizace.
Takže ano, každé čidlo může mít své jedinečné výrobní číslo a šlo by poslat
z ústředny xxx bajtů, které čidlo zašifruje a pošle zpátky, dle toho by se
poznalo zde se jedná o originál.
Otázka je, kolik těch bytů by minimálně muselo být, aby útok hrubou silou
nebyl možný, tím myslím, že by jako někdo zjistil všechny možné kombinace.
Nějaké časové ošetření asi také nepůjde udělat, protože by šlo poslat
dotaz, přečíst odpověď a udělat reset a zas dokola, jesme tomu do 50ms
jeden cyklus. Ono nejde ani tak o to, že si někdo čidla kopíruje, ale ta
kopie nemá vlastnosti originálu a zákazník pak reklamuje špatnou funkci u
výrobce originálu i když ten s tím čidlem nemá nic společného.
K.