Anemometer pre meteostanicu

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Říjen 31 12:24:48 CET 2017

Zdravím,

já jsem před několika lety taky uvažoval o anemometru a nakonec jsem ho
postavil vlastnoručně. Bylo to celkem jednoduché a chodí výborně. Mám ho
na střeše asi 5 let.

Základ je modelářský bezkomutátorový motor - oběžka, na typu prakticky
nezáleží, třeba tento:

https://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a-prislusenstvi/elektromotory-a-prislusenstvi/brushless-stridave-elektromotory/pro-letadla/gf2205-elektromotor-gf-2205

z něho vykuchat vinutí statoru a kostru statoru, dremelkou to jde velmi
snadno.

Ze čtverečku kuprextitu udělat základ "vrtulky", naletovat mosazné
trubičky a na jejich konce přilepit polokoule z pinpongových míčků
(venku vydrží cca 3 roky, už jsem je jednou měnil).

Celek přidělat na motor unašečem:

http://www.modelarsky-obchod.cz/product/prisl_-elektromotoru/klestinove-unasece/unasec-vrtule-mpjet-pro-hridel-3mm_-m5-k/471

jako snímač otáčení jsem použil tuším tohle:

https://www.gme.cz/tle4945l

Zastrčit zespoda mezi stator a rotor. Na rotoru jsou střídavě magnety.
Poloha je naprosto nekritická, snímač jsem přiletoval na UTP kabel,
přetáhl smršťovačkou a připáskoval k hliníkovému jeklu na kterém sedí
motor hřídelí svisle. Čidle ke "jen tak" zastrčené do prostoru motoru na
místo bývalého vinutí.

Celek jsem zakryl víčkem tuším z pěny na holení  - nasazená na unašeč a
točí se jako sukýnka kolem.

Ocejchovat v autě :-).

Petr