RPI problem

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Říjen 30 21:46:37 CET 2017

Zapojim se do teto diskuze.  Na RPi 2 mi uz cca rok bezi OSMC a
> nejake python programky. Jeden z nich mi spina v urcity cas vystupy
> GPIO a jindy zase vypina.
>
> S prechodem na jiny cas, jsem se pomoci SSH prihlasil, vyeditoval
> prislusny program, zmenil v nem casy a dal prikaz k rebootu. V
> patricny cas se nic nestalo, tak jsem se prihlasil znovu, vyeditoval
> soubor a koukam jak blazen, upravy v nem nejsou.

A neni to klasika typu system bezi z RAM, kam se natahne po startu. Tj.
edituje se runtime cast a ne start-up. Tj. neni potreba a) povolit
zapis na kartu b) zeditovat soubor a ulozit runtime verzi do startup
verze ?

co vlastne vypise mount ? Neni tam neco obdobneho tomuto:

# mount
/dev/sda2 on /oldroot/mnt/asturw type ext2 (rw,noatime,errors=continue)

none on /oldroot/mnt/asturo type tmpfs (ro,relatime,size=126696k)
none
on / type unionfs
(rw,relatime,dirs=/oldroot/mnt/asturw=rw:/oldroot/mnt/asturo=ro)
/dev/sd
a1 on /oldroot/cdrom type vfat
(ro,relatime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-
1,shortname=mixed,errors=remount-ro)

jsou na to obdoby v konvi probiranych konstrukci typu potrebuji do teto
oblasti pristupovat zaroven po bytech a zaroven jako k long promene...
V prikladu vyse je to to "type unionfs"

Na testy to nema chybu, zkousi se to v runtime verzi a kdyz si clovek
podreze pod sebou vetev, tak staci zavolat "cvicene opici" a nemohl by
jste to prosim na chvili vypnout a znovu zapnout ?

(Ostatne Wokna zacinaji pouzivat neco obdobneho... Na adresare s
programy se nahlizi jako na R/O a data co se meni se cpou jinam. Akorat
tam se systemu nemusi rici, ze se ma povolit TRVALY zapis a ne jen
docasny.)

Radek (benedikt2hw.cz)