Re: OT: Powerbatt - prosba o konzultaci chemického charakteru

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Říjen 27 18:14:11 CEST 2017

jelikoz sediva je teorie a zeleny je strom zivota...dneska rano jsem do
jedne ze dvou baterii 12V klasickych Pb (byla ze 2/3 vyschla a druhak
napeti 6V) nalil peroxid.
Trosku jsem se lekl, protoze jsem myslel, ze ten 30% peroxid bude za ty
roky vycachlej...tak nebyl ;-) Reagovalo to cmoudem, ktery byl hustejsi
nez vzduch a za chvili to u me vypadalo jak u metalaku na zkousce.

Tak jsem presel na redenej cca 1:2 ve prospech vody. Jako bublalo to
fest, elektrolyt se zkalil belavym kalem a svete div se, zda se, ze se
ty elektrody doposud bile opet zbarvily do rudohneda.

Ted to aniz bych cokoliv vylejval zkousim pomalu nabijet...chova se to
jak nenaformatovana baterie...pred nabijenim to melo cca 7V, ale ted po
cca dvou hodinach na cca 1A (baterie je 60Ah) to naprazdno ma cca 11.8V.

No uvidime jak se to dal vyvvine.

RV