Nevzlinave hroty k pajecce
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Úterý Říjen 24 19:25:56 CEST 2017
Trochu jsme odbočili z cesty, která by vedla k poznání "čím to je". Jasně -
cenou páječky určitě, protože ti hodně drazí to budou mít vychytané (asi
jako mercedes).
Doma mám páječky s tyčkou mědi postaru i s kouskem mědi v hrotu a keramickým
válečkem vedeným uvnitř až k hrotu, ale všechny mají společnou vlastnost -
cín vylézá nahoru.
Chtěl bych se dobrat spíše toho, čím (chemicky, mechanicky) ovlivnit hrot,
aby cín po něm nevzlínal. Možná jde o úhel, kdy se cínu nechce vzlínat.
Je pravda, že u některých páječek je tento efekt vzlínání do výšky menší, u
jiných extrémní, ale dělají to všechny hroty různých tvarů a výkonů. Když
zašmátrám v paměti, tak mám pocit, že čím novější vergl, tím víc vzlíná.
Ten hrot v práci je obyčejný V s převlečnou maticí u hrotu. Doma mám
převlečné matice až u ručky (u dutých hrotů).
Oné páječce v práci trvá asi 3-4 minuty, než se dostane na provozní teplotu,
doma mojí nejpomalejší to trvá lehce přes minutu, nejrychlejší asi 20
vteřin.
Páječky u mně doma mají regulaci teploty, tedy se nepřehřejí ani po několika
hodinách, páječka v práci sice má nastavování teploty, ale pozorovatelně
její teplota mírně roste s časem, nikdy však tak, abych musel nastavenou
teplotu snižovat.
----- Původní zpráva -----
Od: "Stano" <stano.hw na gmail.com>
> Ten rozdiel medzi pajkami typu "Aoyue" a morernymi s ativnymi hrotmi
> naozaj je. Ale to si treba vyskusat.
>> Nevím co na to odpovědět, zkuste si pájet s Aoyue vs. Hakko, JBC,
>> ERSA...možná ten rozdíl bude znát, pokud držíte pájku celý den v ruce a
>> máte to jako pracovní stroj na peníze.
>> Chápu, že jako nástroj pro amatérské pájení je zbytečný, ale psal jsem
>> pouze svůj názor.
>>
>> Základní dotaz zněl ohledně hrotu, tím odpovídám, že dle mého názoru u
>> kvalitních stanic je to právě jedna z vlastností, že to mají asi dobře
>> vyřešené, stejně jako Mercedes má standardně navigaci a tempomat...o čemž
>> Trabant nevěděl co to je a měl jeden budík a samospád benzínu rovnou do
>> motoru.
>>
Další informace o konferenci Hw-list