baterie HE3DA

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Říjen 24 00:15:40 CEST 2017


Váš rozbor vidím jako reálný.
No problém vidím ekonomický, a to spotřební daň z minerálních olejů, o kterou by stát přišel. Velmi hrubým odhadem.
Dle wikiny (nechce se mě to hledat přesně) je spotřební daň pro benzín
12,84, pro naftu 10,95 Kč.

To jest pro běžný malý vůz se spotřebou 6l/100km (malé vozy jezdí převážně město/ meziměsto) je spotřební daň
6x 12,84kc / 100 km, to jest 0.77 haléřů na km.

Bohužel nemám ani hrubou představu, kolik stojí provoz elektrického vozítka abych to porovnal, tak jsem to nechtěl původně 
rozepisovat, ale možná se někdo znalý chytí. Kolik je to vlastně % nákladů pro elektrický pohon, a je ještě ekonomicky 
zajímavý až to stát zdaní? A to včetně životnosti baterií (a argument, že baterie vydrží morální nebo tak nějak životnost 
vozu neberu - ještě jsem neviděl obden používanou baterii, která by vydržela 15 (věkový průměr stáří vozů v ČR) až 30 let. 
Nádrže se moc nemění.

Samozřejmě zdaní i způsob výběru daně (to jest HW) , ale to bych nyní vynechal.


Přiklad jest, pojedu-li z Plzně do Prahy (no to zrovna není městský provoz), tak nějak 200km, tak spotřební daň dělá 154kč 
± 50% dle auta, provozu a tak.

No a toho se stát vzdát chtít nebude.

Dne 23.10.2017 v 23:27 Pavel Kutina napsal(a):
> To je kupodivu jeste jednodussi - na aute zaplombovany elektromer. Kazde dva roky na STK se udela odecet skutecneho stavu 
> a vypocita se vyse zaloh na spotrebni dan na pristi dva roky.
> 
> Poruseni plomby - propadnuti majetku (vozidlo bylo pouzito k trestnemu cinu, minimalne ve stadiu pokusu) plus tresti 
> obvineni, sazba od dvou let nahoru plus doplatek spotrebni dane. Schodek se bude urcovat zhruba stejne, jako dnes skoda 
> pro OSU a podobne organizace: Presne se odhadne rozdil mezi skutecnym a ocekavanym stavem a nasledne se vynasobi 
> koeficientem, zahrnujicim pocet clenu domacnosti a delku dalnicni site, z toho se zjisti, jaky teoreticky mozny pocet 
> kilometru auto mohlo ujet a tedy kolik kWh spotrebovat. Z toho se urci doplatek spotrebni dane plus penale (dan nebyla 
> zaplacena od zacatku obdobi) plus uroky z penale.
> 
> V cem vidite problem?
> 
> Uz fakt musim jit spat, vidim budoucnost v prilis zarivych barvach :(
> 
> Pavel Kutina
> 
> 
> ----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
> To: <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, October 23, 2017 10:00 PM
> Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> 
>> Daně, pozapomněl jste na daně! Jak se tyto auta budou danit? Jak jich bude více než 5%, tak si to bez daní nedokáži 
>> představit.
>>
>> ...  a celý elektromobil jde ekonomicky do háje (v současném stavu techniky, speciálně mám na mysli baterie)
>>
>> Dne 23.10.2017 v 19:23 Pavel Kutina napsal(a):
>>> Tak se repkou je to jiste zajimavy technicky problem - v prvni rade bych zacal tim, ze zakazeme slunecnice, olivy a 
>>> kokosove palmy. V druhe rade zaplatime studii, ve ktere bude repkovy olej zdravi prospesny vice, nez rybi tuk. Nasledne 
>>> celou tuzemskou produkci repky vyvezeme do zaostalejsich zemi, kde nas pokrokovy model jeste nestihli zavest. Trh se 
>>> nasledne postara o zdrazeni jak finalnich produktu, tak samotne suroviny a vsem vude lip. Nebo alespon nekterym, ale v 
>>> prumeru se zivotni uroven zlepsi.
>>>
>>> Jinak k tem elektromobilum - ono by to mohlo jit jeste dal:
>>>
>>> Urad nebude brat ohled nejen na to, ze nemate ci nechcete elektromobil, ale ani na to, ze distributor neni schopen 
>>> zajistit zkapacitneni domovni, resp. nabijecove pripojky, pripadne prutahy kolem zahajeni stavebniho rizeni, zpusobene 
>>> stavebnim odborem. Stavebnimu odboru vznikne zakonna povinnost zacit se vasi zadosti zabyvat do jednoho roku od podani.
>>>
>>> Ze nemate ci nechcete auto ani elektromobil nezajima, proste pripojka bude - je vase blbost, ze jste si kupoval dum ci 
>>> byt. (Samozrejme statni ci mestske najemni domy budou teto povinnosti zprosteny.) V pripade, ze dolozite, ze prutahy 
>>> nevznikly vasi vinou, muzete zazadat o prominuti ci odlozeni splaceni vymerene pokuty - na odklad ci prominuti nevznika 
>>> pravni narok.
>>>
>>> Je mozne pozadat nektere vhodne ministerstvo (co ja vim, idealne treba ministersvo kultury, at to ma grady) o dotaci na 
>>> vytvoreni pripojky, ale samozrejme pripojku musi vybudovat statem k tomu certifikovana firma (dejme tomu "Dezo Lakatos 
>>> s.r.o."), ktera po dokonceni dila (tedy pokud jej dokonci) vyda zpravu pro prislusny urad, ktery nasledne vyda podklady 
>>> pro priznani dotace MK. Dotace nikdy nebude udelena v plne vysi, maximalne do 50% nakladu. Samozrejme s tim, ze Dezo 
>>> Lakatos s.r.o. bude jako certifikovana firma asi o 120% drazsi, nez Dezo Lakatos, ktery vam delal ten vykop minule. A 
>>> protoze je expert pres kabely a bezpecne rozezna med od hliniku, nic mu nebrani zoiskat certifikat jako dodavatel cele 
>>> technologie.
>>>
>>> A dost - dalo by se pokracovat az do celeho zneni zakona, akorat je riziko, ze si to nejakej pitomec precte v archivu 
>>> na webu a prosadi... Asi jsem se nechal unest, po vikendu porad vidim cerne a rude, tak uz radeji koncim a adminovi se 
>>> omlouvam...
>>>
>>> Pavel Kutina
>>>
>>>
>>> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Monday, October 23, 2017 7:05 PM
>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>
>>>
>>>> 23.10.2017, 19:03:14
>>>>
>>>> Tak, neni mi jasne, jak to pujde dohromady s repkou ?
>>>> Ale mozna, bude soucasti rychlonabijecky motorgenerator na metylester.
>>>>
>>>> S pozdravem Pavel
>>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>>
>>>> -- 
>>>> Pavel Kutina napsal:
>>>>
>>>>> Tak samozrejme, to jde ruku v ruce:
>>>>
>>>>> - povinne zastavky kazde dve hodiny.. Dodrzovani bude sledovat system,
>>>>> zalozeny na SW update systemu eCall, prestupce bude hlasen primo do
>>>>> spravniho rizeni prislusnemu mistne platnemu uradu dopravy. Aby si ridic
>>>>> zvykl na pevny rytmus, system bude povinnou soucasti kazdeho motoroveho
>>>>> vozidla bez vyjimky, sankce viz nize.
>>>>
>>>>> - u kazde benzinky alespon pet stojanu s rychlonabijenim, zrizeni na naklady
>>>>> majitele.
>>>>
>>>>> - u kazdeho domu jeden stojan na kazdy byt, zrizeni na naklady majitele.
>>>>
>>>>> - pokud neni dostatecne kapacitne domenzovana domovni pripojka, pak majitel
>>>>> uhradi naklady na jeji zkapacitneni.
>>>>
>>>>> S platnosti od 06/2017 bude sledovat k tomu vytvoreny spravni organ.
>>>>> Nedodrzeni vyse popsanych narizeni bude sankcionovano pokutou od 50.000 Kc
>>>>> za kazdy mesic prodleni. Urad nebude brat ohled na "vymluvy" typu "ja ale
>>>>> nemam elektromobil" - je nutne zajistit infrastrukturu, protoze bez ni
>>>>> nedojde k masivnimu rozsireni teto ekologicke technologie.
>>>>
>>>>> Co vam na tom neni jasne? ANO, sama pozitiva a socialnií jistoty pro
>>>>> vsechny.
>>>>
>>>>> Pavel Kutina
>>>>
>>>>
>>>>> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>>>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 6:39 PM
>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>
>>>>
>>>>>> 23.10.2017, 18:38:29
>>>>>>
>>>>>> Po medialni masazi, obvykle nasleduje legislativni opatreni.
>>>>>> :-(
>>>>>>
>>>>>> S pozdravem Pavel
>>>>>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>>>>
>>>>>> -- 
>>>>>> Zdeněk napsal:
>>>>>>
>>>>>>> Když vidím dnešní situaci s parkováním ve větších městech, když
>>>>>>> jezdíte několik bloků kolem a hledáte volné místo. A teď ještě
>>>>>>> hledat volné místo s nabíječkou...
>>>>>>
>>>>>>> Režim při delších cestách (2 hodiny jízdy a 1 hodina nabíjení) může
>>>>>>> být dobrý z hlediska odpočinku řidiče, který by měl podle různých
>>>>>>> doporučení dělat zastávky po 2 hodinách. Možná nás v tomto smyslu
>>>>>>> čeká v budoucnu mediální masáž, kdy se z nevýhody udělá výhoda. :-)
>>>>>>
>>>>>>> Zdeněk
>>>>>>
>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of iko
>>>>>>> Sent: Monday, October 23, 2017 6:14 PM
>>>>>>> To: HW-news
>>>>>>> Subject: Re: baterie HE3DA
>>>>>>
>>>>>>> Ak sa vas tam nestretne viac ako je nabijaciek :)
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>
>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list