RE: Nevzlinave hroty k p�jecce

Radek Koutsky radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Říjen 23 13:44:02 CEST 2017

To už můžeme zabrouzdat do témat, proč nejezdit Mercedesem, když můžeme jezdit trabantem, vždyť pohyb kol je stejný a volant to má také ;-)

Nevím co na to odpovědět, zkuste si pájet s Aoyue vs. Hakko, JBC, ERSA...možná ten rozdíl bude znát, pokud držíte pájku celý den v ruce a máte to jako pracovní stroj na peníze.
Chápu, že jako nástroj pro amatérské pájení je zbytečný, ale psal jsem pouze svůj názor.

Základní dotaz zněl ohledně hrotu, tím odpovídám, že dle mého názoru u kvalitních stanic je to právě jedna z vlastností, že to mají asi dobře vyřešené, stejně jako Mercedes má standardně navigaci a tempomat...o čemž Trabant nevěděl co to je a měl jeden budík a samospád benzínu rovnou do motoru.

R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, October 23, 2017 1:33 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nevzlinave hroty k p�jecce

Já teda mám hroty ze "všemožných čínských hypermarketů", ale cín mi nikam neleze.
Páječku mám Aoyue 986 (kombinace horkovzdušky a  mikropáječky s odsáváním),  hroty kupuju různé, spousta výrobců to dělá rozměrově záměnné.

Nikdy jsem moc nechápal drahé pájecí stanice, pokud fungují na klasickém principu (odporový ohřev a termočlánek). Převod elektřiny na teplo je ten úplně nejjednodušší "stroj", termočlánek a regulace snad ve 21. století taky není problém. A udělat dostatečně těsnou vazbu termočlánku na hrot taky není žádná mise na Mars.

Samozřejmě jiný level je nějaký HF ohřev atd.

PL