jaky DAC pro KZ ZS5

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Říjen 16 11:47:34 CEST 2017

Nedávno jsem tu psal, že jsem na ALI zakoupil Zishan Z2 (ale ještě je
na cestě). Co se týče součástek na audio straně včetně DACu tak to
vypadá docela slušně a za ty peníze (pokud budu věřit tomu, že to jsou
originály). Pak je k dispozici ještě verze s displejem, ale cena už je
někde jinde a už to není tak zajímavé (tedy pro mě). Na tu Z2 existuje
alternativní firmware (je v tom STM32F405, DAC, tlačítka a čtečka SD
karet - prostě klasická konstrukce), který počítá i s malý OLED
displejem a když už ty kódy někdo zveřejnil a dal si s tím trochu
práce tak asi nebude problém si tam dopsat co bude potřeba (třeba
přidat tlačítka). Jinak kolem $100 je toho na ALI více co má (dle
datasheetu součástkové základny) slušnější DAC (většinou AK4490) a
audio výstup.

Nejsem audiofil, ale jednou jsem si také koupil lepší sluchátka a
postavil k nim DAC s nějakým ADxxxx a k tomu OPAxxx + BUFxxx (čísla už
přesně nevím) - myslím, že RV si stavěl něco podobného - a od té doby
hraje všechno ostatní hůře než tohle. Nedokážu popsat podrobně zvuk
jaký z toho leze (neumím to a nijak se o to nezajímám), ale třeba u
klasické hudby nebo filmové jdou už na první poslech snadněji rozeznat
jednotlivé nástroje a výsledný vjem je takový detailnější. Tak jsem
hledal nějakou náhradu (to co jsem si dal dohromady není zrovna na
přenášení v kapse).

MG