ESP v rezimu AP

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Neděle Říjen 15 03:50:01 CEST 2017

Dne 14.10.2017 v 21:15 Petr Labaj napsal(a):
> Když pojedete na motor, tak snad není nutné generovat zbytečnou
> elektřinu, ne?
> Prostě přestanete budit alternátor a ušetříte nezanedbatelnou část
> výkonu motoru.
na alternator nemam zadny vliv - ten bude drzet baterku na tech cca
14.4V bez ohledu na cokoli a na na vykon, ze solaru v podstate take ne,
protoze ten vykon na nej jde a je skoda jej nevyuzit

no a ted je otazka co....priznam se, ze o tom stale premyslim ja vubec
ty baterie propojit - myslim tim motorovou a trakcni sekci. Momentalne
(zatim nejsem na vode a motor se nepousti) je to pres tzv. silovy
odpojovac, ktery je povinny a ktery mi umoznuje jednak baterie uplne
odpojit nebo zvolit kazdou sekci extra a nebo je dokonce spojit. Ted
kdyz je lod na suchu jsou spojene a solarni regl je drzi na 13.8V.

V beznem provozu bude ale toto tvrde spojeni obou sekci jen nouzove v
pripade ze by se nejak vytloukla motorova baterie a holt bych musel
startovat na trakci. Jinak bude zapojena do lodi jen trakce a z motorove
sekce (alternatorem dobijene) bude zrejme FET dioda smerem do trakcni,
abych mohl pri jizde lod napajet z alternatoru - to je treba, protoze
klidne take 14 dnu muze byt zatazeno a ze solaru nebude nic.

Jezne kdyz pojedu na motor a bude sviti slunce tak se baterie nabijou
treba za dve hodiny a potom samozrejme je vhodne veskerou energii
presmerovat na neco uzitecneho - tedy na ohrati vody, nachlazeni lednice
a ja nevim co jeste - resit usporu vykonu v radech stovek watu na lodnim
motoru je zbytecne - navic z motoru vede chladici voda jeste prave pres
bojler. Navic setrit je skoda, protoze nikdy nevite jak dlouho jeste na
ten motor pojedete po tom co se nabijou baterie.

Mam jen trochu problem s tim, ze solarni regl je nastaveny na gelovky na
tech cca 13.8V a altik je na tech cca 14.4V - to by gelovkam cas od casu
neskodilo (spis naopak), ale jak jsem psal tak regl pri dosazeni 13.75V
zacne smerovat energii do bojleru a pokud je napeti vyssi nez 13.8V tak
zacne odstavovat panel. V pripade jizdy na motor by se mi tedy driv nebo
pozdeji solar uplne odstavil...to ale asi nijak resit nebudu...asi to
tak necham.

> A při dlouhodobé nepřítomnosti spíš asi budete mít ten panel zakrytý, ne?
> Víc než přebytku energie bych se bál nedostatku poctivosti kolemjdoucích.

Zakryty byt nemuze. Jednak potrebuju aby az na lod prijedu byla nabita -
to ze budu na lodi vegetit neznamena automaticky, ze nekam pojedu a tedy
ze se to dostoucha z motoru. No a take jsou na lodi veci, ktere pojedou
nonstop, treba alarm a nejake to mereni a dohled.

V marine jsou kamery a panel jsem s tim montoval abych pripadnemu
hajzlikovi to maximalne ztizil.