OT: PSV

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Říjen 12 19:13:22 CEST 2017

Jano prepaci, musim sa podelit s vtipnou prihodou, uz sa tesim ako to
budeme rozoberat na listovici :-)))

Kupil som do roboty na vyskusanie vektorovy merac vysokofrekvencneho
vykonu SMORF, ktory vyraba firma MicroHam, kde Jano W. pracuje a
vyznamne sa podielal vyvoji. Je to vynikajuci pristroj, velmi
prepracovany, premysleny, dobre dotiahnuty, proste ked je clovek
radioamater je dobre ho mat.

Ja som ho chcel pouzit na prevadzkove meranie budiaceho vykonu
urychlovacoich dutin. Mat nejaky polo analogovy merak v racku, kde
clovek vidi perifernym pohladom parametre bez toho aby musel otvarat
milion aplikacii. SMORF je navyse vektorovy merac a z priamej a
odrazenej vlny vie vypocitat aj impedanciu, co sa perfektne hodi na
zobrazenie kolko je urychlovacia dutina odladena.

Tak som to pripojil, funguje vyborne. S Janom sme sa dohodli, ze mu
poslem par fotiek aby si dali na stranku. Fotky som poslal
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/smorf.jpg
a za chvilu telefonat. "Ukazuje to PSV 50! Je to normalne? Co si s tym
urobil? Toto nemoze nikto vidiet" :-)))

Tak som spravodlivo rozculeneho Jana ukludnil, ze u nas je uplne
normalne mat PSV 50. Zataz je supravodiva, takze zo 130W sa naspat
odrazi 125. Este chvilu sme diskutovali ako vysvetlit radioamaterovi, ze
mat na meraku zobrazene PSV 50 a vyssie je uplne v poriadku. A toto je
este ten lepsi pripad, v LHC sa z 300000 W naspat odrazi 299950 W, takze
PSV uz nema zmysel pocitat.

you've made my day :-)