Re: WiFi anténa ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 12 18:01:00 CEST 2017

Striktne vzate, rovnomerne vyzarovanie v jednej rovine by zase
predstavovalo nekonecny zisk voci izotropnemu ziaricu... ;-)

Ale mate vsetci pravdu - ja som si nikdy ten rozdiel neuvedomil (clovek sa
uci kazdy den, zeano), a takto o tom hovori aj wikipedia -
https://en.wikipedia.org/wiki/Omnidirectional_antenna .

Ak teda definujeme "vsesmerova" ako "rotacne symetricka okolo vertikalnej
osi", tak potom ten zisk naozaj moze byt medzi nulou a nekonecnom. Obavam
sa vsak, ze ked pride na prax, tak tie vyssie-ziskove anteny budu mat
nejako zmrsenu charakteristiku s nejakym maximom v nejakom konkretnom
smere, a to udavane cislo sa bude tykat prave toho smeru (ak vobec bude
nejako suvisiet s tou antenou), t.j. znova pride k dalsej "obchodnickej"
korekcii... ;-)

wek