OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Říjen 8 11:47:05 CEST 2017

Znovu opakuji. NAT nemá s firewallem absolutně nic společného. Ano, zabrání z venku iniciovat spojení s privátní adresou, ale to je ochrana naprosto nulová, ba naopak zcela záporná, protože jak je vidět, i lidi technicky zaměřené a svým způsobem IP znalé lidi pěkně uchlácholí.
Útočník si jen mne ruce a přemýšlí, co by vám domů připravil, aby si nechráněnou sítí otevíral cesty kam potřebuje přímo od vás. A že se mu to dařilo už před mnoha lety, kdy o nějakém IoT nebyla nikde ani zmínka je vidět například z velmi populární aplikace Skype (a jistě bylo a je i mnoho dalších takových fajnovostí). IoT na IPv4 je pro tyhle věci naprosto živná půda.

> Jo tyhle imaginace o tom jak to bude vsechno fungovat _spravne_ to mne
> vzdycky rozesmeje. Jen si rikam ze pri te IPV6 autkonfiguraci adres ten SIP
> protokol asi nepujde pustit jen na konkretni IPV6 adresu telefonu, ale bude
> to treba pustit do cele domaci site. A pokud nejake jine zarizeni pouzije pro
> vnitrni komunikaci port na kterem bezi SIP telefon tak bude napadnutelne
> zvenci.
Ne konkrétně u SIPu je nutno zadat přímo adresu zařízení, proto jsem slovo "zaškrtávátko" dal do uvozovek.

> Pokud jste necetl moje prispevky tak si je prosim prectete - nepsal jsem v
> nich o IoT ani o Cloudu...

Ano, ale pokud chceme provozovat IoT na IPv4 (psalo se o "ledničce", což je v podobných diskusích typický představitel IoT) tak nic jiného než Cloud nebo po novu alespoň moderní Fog nezbývá.

Jakub Šerých