OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 7 19:18:26 CEST 2017

Už jsem to tu nedávno psal.
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2017-October/501961.html

IP protokol (ten současný, v4) je dobrý protokol. Proto se taky
prosadil, i když se ho silou mocí snažily vytlačit i firmy jako
Microsoft nebo (ve své době silný) Novell.
IP je jednoduchý, přehledný a funkční.
Jeho slabinu je omezovaná adresovatelnost
Takže na dotaz "co by změnilo pěch pár bitů" odpovídám, že by to
elegantně zrušilo základní omezení a asi jedinou věc, která na současné
verzi nevyhovuje.
Nebo máte pocit, že by uživatelům nějak zásadně scházelo nebo
nevyhovovalo něco jiného, než nedostatečný adresní prostor? Pokud chci
řešit nějaké šifrování, tunelování atd., tak to můžu snadno řešit ve
vyšších vrstvách přenosových protokolů. Nebo vidíte nějakou vymoženost,
kterou by současná verze z nějakých principiálních důvodů neumožňovala
nějak řešit?

K těm pár bitům navíc: kdyby se dolů přidalo 8 bitů, tak by každý
jednotlivý uživatel dostal 254 adres, a pokud chce, tak ať si tam ty
svoje ledničky a pračky na internet připojí.
Nahoře by zbylo 24 bitů, takže dost i na regionální směrování. A subnet
0.0.0.<současná IP>.0 by se mohl využit pro zachování kompatibility se
současným adresním plánem, takže přechod by mohl být hladký. Prostě by
se jednotliví ISP postupně se svými rozsahy přesouvali do nově
vyčleněného prostoru, ale dočasně by klidně mohli zůstat i tam kde jsou,
pokud jim nevadí adresní omezení.

Já vím, že brečím na špatném hrobě. Ale když jste položil otázku, tak je
slušnost odpovědět.

PL