OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Říjen 3 09:06:27 CEST 2017

Tak napriklad v bulharsku je verejna IP zo zakona povinna.
To automaticky eliminuje dedinskych ISP ktori pozadovanymi
ip rozsahmi bezne nedisponuju. Preto ak raz EU nariadi, ze kazde zariadenie
v internete ma mat svoju adresu (z pohladu velkeho brata to dava zmysel)
adresy z ipv4 dojdu. A ina nahrada ako ipv6 momentalne nie je.
Preto akokolvek je ipv4 oblubene cesta tadialto nevedie.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Tuesday, October 03, 2017 8:48 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Abych řekl pravdu, ipv6 je na vzestupu a moc si nedovedu představit, že v tomto okamžiku to zase zařízneme a začneme s nečím jiným.

Spíše bych doplnil tu zpropadenou autokonfiguraci.

Jak již tu zaznělo, představa bezpečnosti na ipv4 za NATem  je iluzorní a proto schovávat IoT zařízení za NAT je celkem zbytečné - pokud budou za slušným FW, tak je jedno jestli jsou na ipv6 a nebo ipv4.

Co mi vadí intenzivně je současná agonie - při změně ISP mám těžký problém dostat veřejnou ipv4 adresu a pokud tak za měsíční poplatek, který často dosahuje ceny  za konektivitu, to považujete za normální?

Petr