OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pondělí Říjen 2 21:02:50 CEST 2017

> Zrovna nedávno jsem se na tohle téma bavil s místním správcem vesnické
> sítě WiFi a reakce byla zhruba následující:
> 1. musel bych se to naučit.

Ano, todle je problem naprosto napric celym IT a moc nesouvisi s IPvX. Nekdo
se musi neco "noveho" naucit.

> 2. kromě tebe to nikdo nechce.

Todle je bohuzel spis smutne, ale musim potvrdit, ze uzivatele todle
nechteji (oni spis netusi, ze by to chtit mohli) a "taky" spravci to
vypinaji, kde to jen jde.

On by mel byt tim prvnim, kdo to chce umet a mit k dispozici.

> Z jeho pohledu mu musím dát za pravdu, nemá žádný důvod hrabat do něčeho,
> co v podstatě funguje. Ale voni mu to soudruzi z EU jednou nařídí zákonem.

IPv4 chte-nechte uz jen preziva. Jedine stesti, ze facebook a youtube to
nevyzaduji, kdyby ano, uz to ma kazdy i v mastali (a uprimne bych byl i
radsi, nez aby prisel diktat z EU - ackoliv bych mel pro nej pochopeni).

To je prave na tom "co v podstate funguje" ... nefunguje. Byl jsem svedkem u
jednoho taky "vesnickeho WiFi", kde bylo *pet* NATu zasebou. Ano, facebook a
youtube na tom fungovali.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/ | jabber: yanek [at] mitranet. cz