OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Říjen 2 14:09:03 CEST 2017

V podstate všechny zarizeni s IPv6 se chovaji jako by mely veřejnou IP adresu. Poskytovatel Vam prideluje cely subnet IPv6 adres pro lokalni sit
Všechny zarizeni s IPv6 tedy muzou komunikovat primo bez ruznych NATu a tunelu.
Dulezite je si to uvědomit a omezit na firewalu pristup z netu, napr povolenim navazovani novych spojeni jen z lokalni casti site.
Na PC si můžete otestovat napr http://ipv6-test.com/

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hwnews konference
Sent: Monday, October 2, 2017 1:17 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Zdravim,

muj provider (pry) poskytuje plnou podporu IPv6. Chtel bych vyzkouset nejake ficury tohodle vynalezu, ale nejak nevim co si s tim pocit.

Mam dve site, obe jsou pripojeny pres tohoto providera, mam na obou stranach routery s podporou IPv6. Na routeru mam pridelene od providera sestkove IP to jsem overoval, v OS na PC jsou take IPv6 prideleny.

Zajimalo by mne predevsim to co by melo jit na urovni tohoto protokolu tedy "tunelovani" se krzeva internet tak, ze se to chova samo o sobe jako VPN.

Jakym zpusobem se ty stanice propoji a zautorizuji tak, ze se chovaji jako v jedne siti?

RV