OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Říjen 2 14:23:46 CEST 2017

Jak všechno je jinak? Všechno je přesně tak, jak vždycky bylo a má být. Jinak a úplně blbě bylo pouze NATovací období Internetu.
Co se týká IPsec tunellingu, na netu se najdou návody, ale prakticky jsem to zatím nezkoušel. IPv6 je pouze 3. vrstva, takže co funguje šifrovaně od čtvrté výše, bude fungovat s IPv6 stejně jako s IPv4.

Jakub šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hwnews konference
Sent: Monday, October 02, 2017 2:11 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT IPv6 - prakticke zkusenosti

No ja mam nejakou predstavu co by to melo umet, ale nevim jak dalece na to jsou treba pripravene Wokna.

Z principu jsou IPv6 adresy vsechny verejne - tedy internet se tvari jako LAN - oddeluje je od sebe jen FW. Pokud tedy FW nejakym zpusobem otevru tak by komunuikace mela bezet. Problem samozrejme je, ze provoz neni sifrovany - tedy kdokoli muze pakety chytat a analyzovat. Proto by melo nastoupit nejake sifrovani tohoto provozu. To ale netusim kde by se melo delat - zda to muze umet router, nebo samotne OS, zda to resit pres nejake IPsec apod.

Je to docela ficak...vsechno je jinak.

RV