ZENIT v elektronike 2018

balu balu na k-net.fr
Neděle Říjen 1 10:53:42 CEST 2017

Vazeni priatelia,

ako kazdy rok o tomto case sa obraciam na pritomnu elektrotechnicku
komunitu s prosbou o pomoc a ponukou podporit sutaz stredoskolskych
studentov ZENIT v elektronike.

V celostatnom finale, ktore sa bude konat v polovici marca v Dolnom
Kubine sa stretne 32 najlepsich studentov elektroniky. Sutaz trva dva
dni. Jeden cely den je vyhradeny na prakticku cast, kde navrhuju a
vyrabaju plosny spoj pre zariadenie podla zadania. To potom osadia,
ozivia a odovzdaju. Minuly rok sme sutaz ponali ako kompletny projekt,
takze si prvy den v ramci teoretickej casti niektore hodnoty parametrov
dopredu vypocitali a v ramci programovania mikrokontrolerov do
zariadenia napisali software. Archiv zadani najdete na www.cern.ch/zenit

Podobne ako minule roky je mojim cielom ziskat prostriedky na ceny pre
vitazov. Traja mladsi a traja starsi vitazi posledne roky dostali
hodnotny pristroj do domaceho laboratoria (napr. 4-kanalovy osciloskop,
generator priebehov, stolovy multimeter a pod.). Na tento rok mam
vymyslene zadanie podobnej zlozitosti ako minuly, kde odhadujem naklady
na material na urovni ca. 50-70 Eur na osobu.

Vdaka podpore sponzorov mozeme robit naozaj zaujimave veci, sutaz ma
vysoku odbornu uroven, je narocna a vsetci sutaziaci sa tesia na buduci
rocnik, aky problem budu zase riesit. Pripajam sa aj ja, uz 6 ucastnikov
bolo na kratsej alebo dlhsej letnej stazi v CERNe.

Moznosti prispiet su rozne - prispevok v hotovosti, kupa pristroja ako
ceny, zaplatit fakturu za pristroj ako cenu, zaplatit fakturu za
suciastky v drogerii. Tento rok by som chcel pouzit par hotovych modulov
ku mikrokontroleru (wifi, displej, dosku s Atmegou), ktore sa budu asi
najskor nakupovat z ebay, Adafruit a pod. Tento rok chcem kupit aj
vhodne tlaciarne na folie, lebo pravidelne zapasime s kvalitou toho co
je k dispozicii na skolach.

Mam radost, ze uz niekolko rokov prispievaju aj individualni clenovia
konferencie. Je skvely pocit ked mozem povedat, ze na leptacie
chemikalie pre vsetkych sutaziacich sa zlozili ucastnici listovice. Dava
to celemu podujatiu taky rodinny nadych :-) Aj male prispevky nam pomozu
a velmi si ich vazime.

Ak by mal niekto zaujem pomoct (domnievam sa, ze dobrej veci), tak sa mi
prosim ozvite sukromne.

Dakujem,

balu