HELP: odkaz na obnovu dat z disku

Středa Listopad 29 07:54:27 CET 2017

Dne 28. listopadu 2017 23:43 sam.hw <sam.list.hw na gmx.com> napsal(a):
> takze pouceni:
> - co nejdrive udelat raid (stejne budu kupovat stejny disk, takze uz neni
> treba se vymlouvat)

A to pomůže vůči chybám typu že omylem smažu celou složku nebo partition?

> - nepouzivat sunt USB hub, kdyz uz tedy nejaky musi byt

Osobně harddisky připojuju napřímo do notebooku. Přijde mi to tak
nějak nejspolehlivější i kvůli napájení. (Některé nové notebooky ale s
USB porty šetří, můj pracovní má dva a jeden USB-C, do kterého nemám
co strčit.)

> - nedelat vice veci najednou, hlavne 'kriticke' prace
> - kdyz ma clovek silenou rymu a ma tendence spechat, je lepsi radsi nedelat
> nic. lepe se to pak 'opravuje'

Pokud jde o zálohování, nejlepší je mít to samé na více místech,
typicky fotky mám na kartě ve foťáku (karty jsou levné, takže je
velká), průběžně je nahrávám do notebooku a z toho občas dělám zálohu
na externí disk a občas i na druhý externí disk (dokopíruju fotky, co
tam ještě nejsou). Pokud zhavaruje jedno z těch úložišť, je to ještě
na třech dalších místech (ve foťáku v notebooku není všechno). Někdo
ještě dělá to, že nahraje fotky třeba na DVD a nechá rodičům.

(Dneska jsou populární různé cloudy, kam se fotky nahrávají
automaticky, ale to já osobně nepoužívám.)

Největší problém je, že těch fotek jsou dneska miliony, protože foťáky
mají velké rozlišení, karty velkou kapacitu, foťáky umí fotit
sekvenčně, navíc i natáčet video a všechno to narůstá. Ideální je,
pokud se člověk naučí vybírat jen ty pěkné fotky (na 1000 fotek z
jedné dovolené se stejně nikdo dívat nebude, zvlášť když se každá 10x
opakuje), takže udělat výběr tak na 100 fotek, to úplně stačí.

Míň dat na zálohování = jednodušší zálohování.

P.K.