cislicovy filtr

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Listopad 23 14:00:20 CET 2017

samozrejme a je trivialne jednoduche...

Impulzna odozva filtra je definovana oneskorovacimi blokmi vo FIR a
kazdy blok predstavuje jednu vzorku. Ked to prevedies do frekvencnej
oblasti, tak kazda vzorka predstavuje jeden bin vo frekvencnej oblasti.

A toto je zaroven minimalne frekvencne rozlisenie FIR filtra, ktore s
nim vies zrealizovat.

Priklad, mas 8-tapovy filter, ktory pracuje s hodinou frekvenciou 8MHz.
Ked urobis Fourierovu transformaciu z tychto 8 vzoriek dostanes 8
frekvencnych binov, odstupnovanych po 1MHz. Kazdy bude "obsahovat 1MHz"
spektra (0-1, 1-2, 2-3 atd.). Takze najjemnejsi filter, ktory s tym
dokazes realizovat bude kopirovat tieto biny, napriklad lowpass 0-1MHz,
alebo bandpass 2-3MHz.

Ak chces dosiahnut rozlisenie kHz pri vzorkovacej frekvencii 100MHz
budes potrebovat 100 000 tapov.

Tu nastupuje IIR architektura :-)

b.