OT: splnuji LED svetla aut hygienicke normy?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 17 18:43:47 CET 2017

Dobrý den,

docela často se mi stává, že jsem oslněn potkávacími LED světly buďto auta
jedoucího za mnou přes zrcátka, nebo protijedoucím autem. Oslněn myslím až
tak, že vidím mnohem větší tmu ještě několik minut. A navíc v daný okamžik
kdy se takové auto blíží než projede okolo, prakticky nic nevidím a
nejraději bych pustil dálkové.

Zdaleka nejhorší je to od nových Jeepů, to jde až do bolesti.

Tady je zajímavý graf (obr. 5 - skoro na konci), kde je výkonová hustota
světla 25W/m2 pro 0,25s přímého pohledu. Tedy ne pro oslnění, ale pro
neoslepnutí.

http://sisyfos.cz/skeptikon/skeptikon_materialy_2005/pekarek1_rizika_expozice_emf.doc

Malá plocha LED světel tuto výkonovou hustotu evidentně zdaleka překračuje
(účinnost bílých LED diod je kolem 15%).

Takže je otázka, jestli se vůbec někdo zabýval výkonovou hustotou malých
svítících plošek svítivých diod, když už to cpou do aut?

Nebo je to proatěě ekologické a tak se nehledí na bezpečnost silničního
provozu ani zdravý zrak řidičů?

JL.