SSD disk

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Čtvrtek Listopad 16 10:11:41 CET 2017

pokud kopiruju z interniho EVO SSD do druheho v ramecku na USB3.0, tak rychlost je porad ok, tedy urcite vyssi nez tech 100MB/s ..
t.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Thursday, November 16, 2017 10:06 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: SSD disk

Taky jsem psal o M.2 s NVME. Měl jsem asi napsat, že jsem viděl testy, kdy "praktické rozdíly byly zanedbatelné".
Ten graf ukazuje typický syntetický, pro praxi nic neříkající test.
Ještě aby byl nastaven tak, že jede celou dobu cache toho disku (což neříkám že tak nastavený je).
Co třeba praktický test z Computeru 3/2017:
http://www.uschovna.cz/zasilka/SCY588WT87ZGKY4C-UAR/
Tady už to vypadá dost jinak, ty disky jsou v praktickém použití skoro stejně rychlé.

Mimochodem ta cache SSD disků mě dost štve. Každý se chlubí u SATA SSD rychlostmi cca 450-550 MB/s a když pak na ten disk kopírujete něco většího, tak to klidně spadne ke 100 MB/s (což je méně jak obyčejný točivý disk), protože se zaplní cache a ukáže se skutečná rychlost toho disku. Já vím, že v praktickém použití se to skoro nestává, ale beru ty hodnoty u SSD disků jako takové P.M.P.O.

Martin Hanek