SSD disk

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Listopad 16 10:05:30 CET 2017

Taky jsem psal o M.2 s NVME. Měl jsem asi napsat, že jsem viděl testy,
kdy "praktické rozdíly byly zanedbatelné".
Ten graf ukazuje typický syntetický, pro praxi nic neříkající test.
Ještě aby byl nastaven tak, že jede celou dobu cache toho disku (což
neříkám že tak nastavený je).
Co třeba praktický test z Computeru 3/2017:
http://www.uschovna.cz/zasilka/SCY588WT87ZGKY4C-UAR/
Tady už to vypadá dost jinak, ty disky jsou v praktickém použití skoro
stejně rychlé.

Mimochodem ta cache SSD disků mě dost štve. Každý se chlubí u SATA SSD
rychlostmi cca 450-550 MB/s a když pak na ten disk kopírujete něco
většího, tak to klidně spadne ke 100 MB/s (což je méně jak obyčejný
točivý disk), protože se zaplní cache a ukáže se skutečná rychlost toho
disku. Já vím, že v praktickém použití se to skoro nestává, ale beru ty
hodnoty u SSD disků jako takové P.M.P.O.

Martin Hanek