OT odchod z hospody

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 12 17:25:09 CET 2017

Samozřejmě jsem mu řekl, že když nemůžeme zapojit notebook, objednávky tímto
rušíme. On ovšem chtěl celou částku (asi 500 a něco), s tím, že to jinak
nejde. Tak dostal za pití, které jsme dostali + něco navíc protože jsem se s
ním nechtěl hádat o vracení drobných. Ale nemůže po nás chtít, abychom mu
při zrušení objednávky po pár minutách, zaplatili plnou cenu.

PH

-----Původní zpráva-----
From: David Obdrzalek
... takže protože vám majitel první hospody nedal něco, co není nárokové a
nejspíš
ani v hospodách typické a běžné, tak jste odstoupili od už uzavřené kupní
smlouvy,
(která s tím neměla nic společného) a bez placení odešli. Myslím, že to
nebylo
čestné.

Jiné by bylo, kdybyste se při příchodu zeptali, jestli vám dá elektriku a
když ne,
šli byste o dům dál a už tam nikdy znovu nešli. Nebo kdybyste tam čekali
déle, než
je obvyklé a proto se rozhodli odejít bez placení (a bez jídla) - smlouvu
pourušila
restaurace tím, že vám jídlo neposkytla v přiměřené kvalitě a bez zbytečných
prostojů a vy jste od smlouvy odstoupili pro porušení z jejich strany.

Podle zákona jste s nimi vaším objednáním a jejich přijetím objednávky
uzavřeli
kupní smlouvu. Myslím, že ve vašem případě jste po vašem odstoupení bez
porušení z
jejich strany byli povinni zaplatit jim tu část služby, kterou pro vás už
realizovali; odchodem bez placení jste jim jinak mohli způsobit škodu (i
když to
jídlo zřejmě pak udali, ale o to nejde). Možná, ale to jen tak tipuju, jste
ani
podle práva třeba od smlouvy nemohli odstoupit, podle §1837 odst. e) NOZ
("Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy ... e) o dodávce zboží, které
podléhá
rychlé zkáze...")

No ale tahat paragrafy do hospody není dobré. Lepší je běžná lidská slušnost
hospodě i mimo ni. Objednali jste si? Pak máte zaplatit nebo požádat o
zrušení
objednávky a číšník vám naopak má vyjít vstříc (a chce-li, abyste znovu
přišli, tak
asi přejde i případnou drobnou ztrátu). Jen tak odejít není ze strany hosta
pořádku, ani se nedivím, že se vrchní hrozně divil, že vás vůbec nezajímá
porušení
smlouvy, kterou jste s ním uzavřeli.

Je to možná prkotina, ale zbytečná a bohužel takovéhle blbosti postupně
degradují
vztahy mezi lidmi a přispívají nakonec ke sračkám, ve kterých jsme.

D.O.