OT odchod z hospody

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Neděle Listopad 12 17:09:22 CET 2017


... takže protože vám majitel první hospody nedal něco, co není nárokové a nejspíš 
ani v hospodách typické a běžné, tak jste odstoupili od už uzavřené kupní smlouvy, 
(která s tím neměla nic společného) a bez placení odešli. Myslím, že to nebylo 
čestné. 

Jiné by bylo, kdybyste se při příchodu zeptali, jestli vám dá elektriku a když ne, 
šli byste o dům dál a už tam nikdy znovu nešli. Nebo kdybyste tam čekali déle, než 
je obvyklé a proto se rozhodli odejít bez placení (a bez jídla) - smlouvu pourušila 
restaurace tím, že vám jídlo neposkytla v přiměřené kvalitě a bez zbytečných 
prostojů a vy jste od smlouvy odstoupili pro porušení z jejich strany. 

Podle zákona jste s nimi vaším objednáním a jejich přijetím objednávky uzavřeli 
kupní smlouvu. Myslím, že ve vašem případě jste po vašem odstoupení bez porušení z 
jejich strany byli povinni zaplatit jim tu část služby, kterou pro vás už 
realizovali; odchodem bez placení jste jim jinak mohli způsobit škodu (i když to 
jídlo zřejmě pak udali, ale o to nejde). Možná, ale to jen tak tipuju, jste ani 
podle práva třeba od smlouvy nemohli odstoupit, podle §1837 odst. e) NOZ 
("Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy ... e) o dodávce zboží, které podléhá 
rychlé zkáze...")



No ale tahat paragrafy do hospody není dobré. Lepší je běžná lidská slušnost v 
hospodě i mimo ni. Objednali jste si? Pak máte zaplatit nebo požádat o zrušení 
objednávky a číšník vám naopak má vyjít vstříc (a chce-li, abyste znovu přišli, tak 
asi přejde i případnou drobnou ztrátu). Jen tak odejít není ze strany hosta v 
pořádku, ani se nedivím, že se vrchní hrozně divil, že vás vůbec nezajímá porušení 
smlouvy, kterou jste s ním uzavřeli.

Je to možná prkotina, ale zbytečná a bohužel takovéhle blbosti postupně degradují 
vztahy mezi lidmi a přispívají nakonec ke sračkám, ve kterých jsme.

D.O.

On 12 Nov 2017 at 15:39, Pavel Hudecek wrote:
> Bylo nám řečeno, že majitel si to nepřeje, protože elektřina je drahá. Tak
> ušetřil pár halířů za elektřinu a přišel o tržbu za pár stovek. Jeho 
> problém:-)
> 
> Číňan naproti těch pár halířů investoval a pár stovek dostal.
> 
> PH
> 
> -----Původní zpráva----- 
> From: Pavel Kadečka
> Možná by bylo bývalo stačilo říct "zavolejte mi vedoucího".
> 
> Dne 11. listopadu 2017 23:51 David Obdrzalek
> <David.Obdrzalek na mff.cuni.cz> napsal(a):
> > No, upřímně řečeno, tohle se mi jeví jako poněkud nepřiměřený postup na 
> > obou
> > stranách.
> >
> > On 11 Nov 2017 at 15:50, Pavel Hudecek wrote:
> >> předem nezeptal: Sedli jsme si ke stolu u kterého byla zásuvka, objednali
> >> jídlo a po nějaké době zapojili NTB. Pak jsme byli upozorněni, že to tedy
> >> ne. Tak jsem prohlásil něco ve stylu, že naše peníze asi nechtějí ... 
> >> Hrozně
> >> se divil, že nás vůbec nezajímá, že jídlo již začali připravovat a že
> >> rozhodně nemáme v plánu za to platit, když kvůli nemožnosti použít 
> >> zásuvku
> >> právě odcházíme:-) 




Další informace o konferenci Hw-list