Elektromobily, a vyzera to realne

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Neděle Listopad 12 10:09:24 CET 2017


a neni ten problem uz na zacatku, ze kazdy vysneny stupen eko EURO je pulka predchoziho ?
smele si naplanujeme budoucnout, proc ne lepe a vysse a realizace se nejak udela. 
pak jsem u moji 18let stary nafty na tom se spotrebou a vykonem stejne nebo lepe  nez auta dnes s pidi turbo benzinem.
nechcipa mi auto na krizovatkach atd.
a ani jsem nespotreboval  4 nove auta, ktere by se musely za tu dobu vyrobit atd.
vybava a komfort je tak nejak stejna, airbagy mam i v sedackach, no proste pokrok nejak nevidim ..
divna doba ..
t.
 
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Admin HWnews
Sent: Sunday, November 12, 2017 9:38 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Elektromobily, a vyzera to realne

To je spatne...respektive na prvnim miste je uplne neco jineho.

Duvodem k downsizingu a navratu takovych konstrukcnich kroku jako zmena ze 4 ventilu na 2 ventil a podobne je jedina vec a to jsou vnitrni mechanicke ztraty v motoru.

Tahle ztrata neni zanedbatelna a navic je silne neprogresivni - pokud dejme tomu cini treba 10kW (a to je naprosto realna hodnota - jsou to az desitky procent celkoveho vykonu) tak tam je bez ohledu na to v jakem vykonovem rezimu motor je. Tedy pokud na jizdu potrebujete treba 10kW tak dalsich 10kW spotrebovavate jen na to abyste tim motorem otacel.

Takze si nekolik sikovnych hlav v NDR reklo, ze je snadne reseni...dostat vysoky litrovy vykon z motoru dnes umime (navic turbo zvysuje ucinnost), osefovat neco jako trivalec z hlediska vibraci umime take a vsechno ostatni zaridi sofostikovana elektronika, aby se to vubec udrzelo v chodu. Tim, ze jsou male pisty se snizi treni, ventilu je take pulka tim padem se prekonava mene pruzin, zelezne retizky na rozvodech nahradi remeny a tech detailu je samozrejme vic.

RV

Dne 12.11.2017 v 8:11 Zdeněk napsal(a):
> Myslím, že nižší spotřeba malých turbobenzínů vychází z tohoto:
> 1) snížení hmotnosti motoru a tím celého auta
> 2) vyšší účinnost při malé zátěži (tj. při testovacím cyklu NEDC)
> 
> Zároveň se ale uvádí, že jsou citlivější na styl jízdy. V reálném provozu tedy proti moderním atmosférickým motorům není rozdíl ve spotřebě zásadní.
> 
> Z.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list