Elektromobily, a vyzera to realne
Admin HWnews
hwnews na cncnet.info
Neděle Listopad 12 09:38:01 CET 2017
To je spatne...respektive na prvnim miste je uplne neco jineho.
Duvodem k downsizingu a navratu takovych konstrukcnich kroku jako zmena
ze 4 ventilu na 2 ventil a podobne je jedina vec a to jsou vnitrni
mechanicke ztraty v motoru.
Tahle ztrata neni zanedbatelna a navic je silne neprogresivni - pokud
dejme tomu cini treba 10kW (a to je naprosto realna hodnota - jsou to az
desitky procent celkoveho vykonu) tak tam je bez ohledu na to v jakem
vykonovem rezimu motor je. Tedy pokud na jizdu potrebujete treba 10kW
tak dalsich 10kW spotrebovavate jen na to abyste tim motorem otacel.
Takze si nekolik sikovnych hlav v NDR reklo, ze je snadne
reseni...dostat vysoky litrovy vykon z motoru dnes umime (navic turbo
zvysuje ucinnost), osefovat neco jako trivalec z hlediska vibraci umime
take a vsechno ostatni zaridi sofostikovana elektronika, aby se to vubec
udrzelo v chodu. Tim, ze jsou male pisty se snizi treni, ventilu je take
pulka tim padem se prekonava mene pruzin, zelezne retizky na rozvodech
nahradi remeny a tech detailu je samozrejme vic.
RV
Dne 12.11.2017 v 8:11 Zdeněk napsal(a):
> Myslím, že nižší spotřeba malých turbobenzínů vychází z tohoto:
> 1) snížení hmotnosti motoru a tím celého auta
> 2) vyšší účinnost při malé zátěži (tj. při testovacím cyklu NEDC)
>
> Zároveň se ale uvádí, že jsou citlivější na styl jízdy. V reálném provozu tedy proti moderním atmosférickým motorům není rozdíl ve spotřebě zásadní.
>
> Z.
Další informace o konferenci Hw-list