Elektromobily, a vyzera to realne

balu balu na k-net.fr
Pátek Listopad 10 19:53:45 CET 2017


vozit 900kg bateriek... slusne :-)


On 10/11/2017 19:18, Martin Úlehla wrote:
> Pokusím se s Vámi podělit o detaily které nejsou příliš tajné, tedy alespoň doufám.
> 
> V tuto chvíli má Voltia dvě generace dodávek Citroen Jumper, starší generace s asynchronním motorem s řazenou převodovkou, novější (ve větším zastoupení) už tak jak si člověk elektromobil představuje - se synchronní verzí motoru a jednostupňovou převodovkou.
> 
> Informace o nové generaci je zde
> http://evcgroup.cz/files/gf6uk_A4_J10_15_05_2014_EN_net.pdf
> 
> Nejsou tam žádné smyšlenosti. Konkrétní typ baterie ani není, používají různé boxy - podle potřeb zákazníka. Boxy mají různou kapacitu, typ, tvar článků i napětí (v rozumných mezích). Nejvyšší dojezdy jsou kolem 200km reálných. Osobně se mi při převozu podařilo dojet s kolegou Hulín-Bratislava přes Senicu a Trnavu s 18% zbývající kapacity. Nicméně jsme se báli a jeli velmi "ekologicky".
> 
> Box je výměnný tak jak je to vidět, u nás obvykle vysokozdvižným nebo i jen ručním vozíkem, v autě je vedení kolejnicemi a box dojíždí do konektoru kde se připojí bez asistence řidiče a bez napětí, manipulace je tedy bezpečná. I časy výměny jsou reálné - pokud to člověk nedělá poprvé v životě. Síla na to není potřeba taky téměř žádná pokud auto stojí na rovině.
> 
> Co se týče provozu tak auta opravdu mají náběh kilometrů a jsou aktivní. Nabíjecí stanice jsou dvě, ale myslím že až tak využívané nejsou, zákazníci myslím spíš nabíjejí u sebe vestavěnou nabíječkou přes noc (ale detaily až tak neznám).
> 
> Co se týče ceny a obchodního modelu Voltie, tam nic neprozradím jelikož to ani nevím...
> 


Další informace o konferenci Hw-list