Re: OT Zaokrouhlování

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Listopad 7 18:20:47 CET 2017

Já už s tím zaokrouhlováním 0.5 vždy nahoru nějak dožiju. Připadá mi to
přirozené, jednoduché a matematicky celkem konzistentní. To jestli se do
nespočetné množiny má zahrnout i koncový bod nebo ne, nechám jiným.
Jasně, v počítači ta množina není nespočetná, je dokonce konečná, ale to
mě nijak netrápí. Samo sebou ekonom na to bude mít jiný názor, ale to je
jeho věc.
Jen mě zajímalo, jestli se, když se to prostřídá, nějak zmenší
"integrální" chyba toho zaokrouhlování. Ale buď mám nějak blbě tu
odchylku schodů od přímky, nebo je to jedno, protože se mi ta chyba
nemění. Víc se tím nebudu zabývat, protože to považuji za blbost.

Mrazík