Re: OT Zaokrouhlování

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Listopad 7 16:16:04 CET 2017

round() je pred-IEEE745 legacy.

C99 7.12.9.6
The round functions round their argument to the nearest integer value in
floating-point format, rounding halfway cases away from zero, regardless
of the current rounding direction.

Skuste nearbyint() a rint() resp. jeho varianty.

Pre tych, co chcu byt vycerpani vycerpavajucim vysvetlenim, venujem do
pozornosti Annex F.

wek

PS. Pomerne jasne si pamatam, ze sme sa na zakladnej skole niekedy v 5.
alebo 6. triede ucili ze sa z pol zaokruhluje bud smerom k parnym celym,
alebo vzdy nadol, alebo vzdy nahor, a ze to je otazka dohody. Tipujem, ze
tie dve zvysne metody neboli spomenute kvoli tomu, ze sme nepreberali
zaokruhlovanie zapornych cisiel. Len dodatocne si uvedomujem, ze som mal
stastie na vynimocnych ucitelov matematicky po cely cas studia.