Re: Říditelný ventilátor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 22:45:20 CET 2017

Jednoduchý Step-down je tvořen spínacím PNP nebo P-FET tranzistorem,
Schottky diodou, tlumivkou a kondenzátorem.
Třeba v datasheetech a aplikačních poznámkách k MC34063 jsou grafy a
výpočty vhodných hodnot s ohledem na výstupní výkon.
Ten MC34063 jsem zmínil proto, protože je to starší obvod, který jede na
relativně nízké spínací frekvenci, jaké se bude čítačem v MCU dobře
generovat.
Zpětnou vazbu pak buď z otáček (pokud tam bude výstup), nebo přes dělič
z výstupního napětí, případně úplně bez (zátěž bude konstantní, takže to
pojede dobře i jen podle předem připravené tabulky nebo vzorce).

PL