Re: nabíječka LIpol Parkside PABS18-Li B2-2

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 4 17:48:57 CET 2017

Pan Koželuh mi spálenou vrtačku přenechal, za což mu velice děkuji. :-)

Poznatky z prvotního ohledání: je to novější model (PABS 12 A1), než jsem
měl já (PABSW 10.8 B3). Ten můj je uváděn jako 10.8V, ten nový je
označován jako 12V.
Ale je to jen básnická licence. Asi nějaký markeťák poradil panu Lidlovi,
že 12V vypadá líp než 10.8V a on se nechal přesvědčit. Možná to byl
stejný markeťák, jako mu nedávno doporučil, aby smazal kříže na fotkách.

Každopádně v reálu jsou v obou vrtačkách 3 články Li-Ion. Nabíjecí napětí
je u obou podle štítku na nabíječce 12.6V, v reálu ale je u mojí starší
12.2V
a u novější pak 12.35V.

Aby ten život nebyl tak jednoduchý, tak baterky nejsou snadno záměnné,
i když jsou mechanicky velmi podobné. Jednak mají jinak udělané vodicí
lišty, to by se ale asi dalo pilníkem vyřešit. Jako vyloženou
škodolibost ale
mají i naopak přehozené kontakty + a -.

Pan Lidl by si mohl líp vybírat své poradce, řekl bych.

PL