baterie HE3DA
David Obdrzalek
David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Středa Listopad 1 16:49:27 CET 2017
Já jsem se teď vrátil od zubařky, tak mi to asi moc nemyslí, ale když je osa
setrvačníku svisle, tak se snaží udržet _vozidlo_ ve stejném _směru_? A problém je
_zatáčení_? Beru problém s náklonem i sklonem, ale zatáčení??
D.O.
On 1 Nov 2017 at 10:35, AZe wrote:
> Gyrobus pro dvacet cestujících s akčním radiem přibližně dvacet kilometrů
> potřebuje ocelový setrvačník o hmotnosti 1,5 tuny k uložení přibližně 9,15
> kWh. Navíc rotující disk setrvačníku vyžaduje mimořádná bezpečnostní
> opatření. Obvodová rychlost disku s průměrem 1,6 metru je při 3 000
> otáčkách za minutu přibližně 900 km/hod. Mimo to musí být setrvačník i s
> poháněcím motorem/generátorem umístěn v plynotěsné schránce. Zde je
> udržován snížený tlak, aby se omezily ztráty třením. Tato opatření
> zvyšují hmotnost vozidla o tři tuny oproti srovnatelnému autobusu s dieselovým
> motorem. Moderní setrvačníky z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny
> nezvyšují vlastní hmotnost vozidla o tolik. Další nepříjemnou vlastností
> gyrobusu jsou jeho jízdní vlastnosti. Setrvačník se svislou osou se snaží
> udržet vozidlo stále ve stejném směru (princip gyroskopu). Při zatáčení
> nebo náklonu vozidla účinkuje setrvačník proti této změně a na konstrukci
> vozidla působí nežádoucími bočními silami. Tento jev by bylo možné
> odstranit dvěma protiběžnými setrvačníky. Také vinou těchto nevýhod se
> koncepce vozidel se setrvačníkovým pohonem neprosadila.
> https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
> aze
>
> From: Petr Stehlik
> Sent: Tuesday, October 31, 2017 6:53 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
> Hmm. Pořekadla? Objevil kolo. Dělá z komára velblouda. Jednooký mezi slepými
> králem... a na konec http://beaconpower.com/proven-success/
>
>
> K vaší otázce. Domnívám se že v dnešní době, pokud tomu udělá dobré
> promo a obalí to zaklínadly z oblasti eko "snížit spotřebu energie i emisí
> oxidu uhličitého...", tak bude vyznamenán.
>
> Vlastně jak moc hmoty a moc rychle musím roztočit, abych z toho mohl čerpat
> 100W po dobu 2 hodin, zanedbáme li tření?
>
> Petr
>
>
> Dne 31.10.2017 v 18:01 AZe napsal(a):
>
> Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné vyznamenání
> někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?
> Mě to připadá, že se svět zbláznil.
>
> http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceske
> ho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu
> aze
>
> From: Jirka Mww
> Sent: Tuesday, October 31, 2017 9:42 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
> Jako součást marketingu to není špatná zpráva
>
>
> Zdravi
> Jirka Sloupenský OK1MWW
>
> Dne 30. října 2017 9:06 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com> napsal(a):
>
> Zdravím všechny,
>
> pro zajímavost: Pan prezident ocenil u příležitosti svátku 28 října i
> pana Procházku z HE3DA.
>
> S pozdravem
> ing. Pavel Poucha
> jednatel
> pavel.poucha na papouch.com
> Tel. +420 777 232 485
>
> Papouch s.r.o. - vývoj
> Papouch store s.r.o. - obchod
> Papouch production s.r.o. - výroba
>
> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>
> Dne 24. října 2017 0:28 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
>
> Malý elektromobil pojede za nějakých 15kWh/100km.
> Tak abyste dostal to samé jako z benálu, musela by být daň někde na
> 5Kč/kWh.
> Takže poměr by byl cca 2x horší než teď - teď je spotřební daň
> zhruba rovna
> ceně paliva, u elektriky by to bylo někde kolem 2x cena energie.
> A samozřejmě to vylučuje všelijaké domácí soláry atd. Resp. solár si
> klidně
> pořiďte, ale spotřební daň a asi i DPH stejně odvedete.
>
> PL
>
> ************************
>
> Dne 24.10.2017 v 0:15 Josef Štengl napsal(a):
>
> Váš rozbor vidím jako reálný.
>
> No problém vidím ekonomický, a to spotřební daň z minerálních
> olejů, o kterou by stát přišel. Velmi hrubým odhadem.
> Dle wikiny (nechce se mě to hledat přesně) je spotřební daň pro
> benzín
> 12,84, pro naftu 10,95 Kč.
>
> To jest pro běžný malý vůz se spotřebou 6l/100km (malé vozy jezdí
> převážně město/ meziměsto) je spotřební daň
> 6x 12,84kc / 100 km, to jest 0.77 haléřů na km.
>
> Bohužel nemám ani hrubou představu, kolik stojí provoz elektrického
> vozítka abych to porovnal, tak jsem to nechtěl původně rozepisovat, ale možná
> se někdo znalý chytí. Kolik je to vlastně % nákladů pro elektrický pohon, a
> je ještě ekonomicky zajímavý až to stát zdaní? A to včetně životnosti
> baterií (a argument, že baterie vydrží morální nebo tak nějak životnost
> vozu neberu - ještě jsem neviděl obden používanou baterii, která by vydržela
> 15 (věkový průměr stáří vozů v ČR) až 30 let. Nádrže se moc nemění.
>
> Samozřejmě zdaní i způsob výběru daně (to jest HW) , ale to bych
> nyní vynechal.
>
>
> Přiklad jest, pojedu-li z Plzně do Prahy (no to zrovna není městský
> provoz), tak nějak 200km, tak spotřební daň dělá 154kč ± 50% dle auta,
> provozu a tak.
>
> No a toho se stát vzdát chtít nebude.
>
> Dne 23.10.2017 v 23:27 Pavel Kutina napsal(a):
>
> To je kupodivu jeste jednodussi - na aute zaplombovany elektromer. Kazde
> dva roky na STK se udela odecet skutecneho stavu a vypocita se vyse zaloh na
> spotrebni dan na pristi dva roky.
>
> Poruseni plomby - propadnuti majetku (vozidlo bylo pouzito k trestnemu
> cinu, minimalne ve stadiu pokusu) plus tresti obvineni, sazba od dvou let nahoru
> plus doplatek spotrebni dane. Schodek se bude urcovat zhruba stejne, jako dnes
> skoda pro OSU a podobne organizace: Presne se odhadne rozdil mezi skutecnym a
> ocekavanym stavem a nasledne se vynasobi koeficientem, zahrnujicim pocet clenu
> domacnosti a delku dalnicni site, z toho se zjisti, jaky teoreticky mozny pocet
> kilometru auto mohlo ujet a tedy kolik kWh spotrebovat. Z toho se urci doplatek
> spotrebni dane plus penale (dan nebyla zaplacena od zacatku obdobi) plus uroky z
> penale.
>
> V cem vidite problem?
>
> Uz fakt musim jit spat, vidim budoucnost v prilis zarivych barvach :(
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
> To: <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, October 23, 2017 10:00 PM
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
>
>
> Daně, pozapomněl jste na daně! Jak se tyto auta budou danit? Jak
> jich bude více než 5%, tak si to bez daní nedokáži představit.
>
> ... a celý elektromobil jde ekonomicky do háje (v současném stavu
> techniky, speciálně mám na mysli baterie)
>
> Dne 23.10.2017 v 19:23 Pavel Kutina napsal(a):
>
> Tak se repkou je to jiste zajimavy technicky problem - v prvni rade
> bych zacal tim, ze zakazeme slunecnice, olivy a kokosove palmy. V druhe rade
> zaplatime studii, ve ktere bude repkovy olej zdravi prospesny vice, nez rybi tuk.
> Nasledne celou tuzemskou produkci repky vyvezeme do zaostalejsich zemi, kde nas
> pokrokovy model jeste nestihli zavest. Trh se nasledne postara o zdrazeni jak
> finalnich produktu, tak samotne suroviny a vsem vude lip. Nebo alespon nekterym,
> ale v prumeru se zivotni uroven zlepsi.
>
> Jinak k tem elektromobilum - ono by to mohlo jit jeste dal:
>
> Urad nebude brat ohled nejen na to, ze nemate ci nechcete
> elektromobil, ale ani na to, ze distributor neni schopen zajistit zkapacitneni
> domovni, resp. nabijecove pripojky, pripadne prutahy kolem zahajeni stavebniho
> rizeni, zpusobene stavebnim odborem. Stavebnimu odboru vznikne zakonna povinnost
> zacit se vasi zadosti zabyvat do jednoho roku od podani.
>
> Ze nemate ci nechcete auto ani elektromobil nezajima, proste pripojka
> bude - je vase blbost, ze jste si kupoval dum ci byt. (Samozrejme statni ci mestske
> najemni domy budou teto povinnosti zprosteny.) V pripade, ze dolozite, ze prutahy
> nevznikly vasi vinou, muzete zazadat o prominuti ci odlozeni splaceni vymerene
> pokuty - na odklad ci prominuti nevznika pravni narok.
>
> Je mozne pozadat nektere vhodne ministerstvo (co ja vim, idealne
> treba ministersvo kultury, at to ma grady) o dotaci na vytvoreni pripojky, ale
> samozrejme pripojku musi vybudovat statem k tomu certifikovana firma (dejme tomu
> "Dezo Lakatos s.r.o."), ktera po dokonceni dila (tedy pokud jej dokonci) vyda
> zpravu pro prislusny urad, ktery nasledne vyda podklady pro priznani dotace MK.
> Dotace nikdy nebude udelena v plne vysi, maximalne do 50% nakladu. Samozrejme s
> tim, ze Dezo Lakatos s.r.o. bude jako certifikovana firma asi o 120% drazsi, nez
> Dezo Lakatos, ktery vam delal ten vykop minule. A protoze je expert pres kabely a
> bezpecne rozezna med od hliniku, nic mu nebrani zoiskat certifikat jako dodavatel
> cele technologie.
>
> A dost - dalo by se pokracovat az do celeho zneni zakona, akorat je
> riziko, ze si to nejakej pitomec precte v archivu na webu a prosadi... Asi jsem se
> nechal unest, po vikendu porad vidim cerne a rude, tak uz radeji koncim a adminovi
> se omlouvam...
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, October 23, 2017 7:05 PM
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
>
>
> 23.10.2017, 19:03:14
>
> Tak, neni mi jasne, jak to pujde dohromady s repkou ?
> Ale mozna, bude soucasti rychlonabijecky motorgenerator na
> metylester.
>
> S pozdravem Pavel
> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Pavel Kutina napsal:
>
>
> Tak samozrejme, to jde ruku v ruce:
>
>
>
> - povinne zastavky kazde dve hodiny.. Dodrzovani bude sledovat
> system,
> zalozeny na SW update systemu eCall, prestupce bude hlasen primo
> do
> spravniho rizeni prislusnemu mistne platnemu uradu dopravy. Aby
> si ridic
> zvykl na pevny rytmus, system bude povinnou soucasti kazdeho
> motoroveho
> vozidla bez vyjimky, sankce viz nize.
>
>
>
> - u kazde benzinky alespon pet stojanu s rychlonabijenim, zrizeni
> na naklady
> majitele.
>
>
>
> - u kazdeho domu jeden stojan na kazdy byt, zrizeni na naklady
> majitele.
>
>
>
> - pokud neni dostatecne kapacitne domenzovana domovni pripojka,
> pak majitel
> uhradi naklady na jeji zkapacitneni.
>
>
>
> S platnosti od 06/2017 bude sledovat k tomu vytvoreny spravni
> organ.
> Nedodrzeni vyse popsanych narizeni bude sankcionovano pokutou od
> 50.000 Kc
> za kazdy mesic prodleni. Urad nebude brat ohled na "vymluvy" typu
> "ja ale
> nemam elektromobil" - je nutne zajistit infrastrukturu, protoze
> bez ni
> nedojde k masivnimu rozsireni teto ekologicke technologie.
>
>
>
> Co vam na tom neni jasne? ANO, sama pozitiva a socialnií jistoty
> pro
> vsechny.
>
>
>
> Pavel Kutina
>
>
>
>
> ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, October 23, 2017 6:39 PM
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
>
>
>
> 23.10.2017, 18:38:29
>
> Po medialni masazi, obvykle nasleduje legislativni opatreni.
> :-(
>
> S pozdravem Pavel
> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Zdeněk napsal:
>
>
> Když vidím dnešní situaci s parkováním ve větších
> městech, když
> jezdíte několik bloků kolem a hledáte volné místo. A
> teď ještě
> hledat volné místo s nabíječkou...
>
>
>
> Režim při delších cestách (2 hodiny jízdy a 1 hodina
> nabíjení) může
> být dobrý z hlediska odpočinku řidiče, který by měl
> podle různých
> doporučení dělat zastávky po 2 hodinách. Možná nás v
> tomto smyslu
> čeká v budoucnu mediální masáž, kdy se z nevýhody
> udělá výhoda. :-)
>
>
>
> Zdeněk
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf
> Of iko
> Sent: Monday, October 23, 2017 6:14 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: baterie HE3DA
>
>
>
> Ak sa vas tam nestretne viac ako je nabijaciek :)
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> ------------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list