NZ2 - RE: baterie HE3DA

Jan Galuszka jan na galuszka.cz
Středa Listopad 1 12:31:44 CET 2017


ten setrvacnik v zaloznim generatoru pouziva 

 

http://zeppelin.cz/cs/site/zeppelin/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/pz-archiv-2012/pz-archiv_2012/pz-energocentrum-nz-2-10-let-na-.htm

 

je porad roztocen a ma vykryt obdobi nastarovani dieselagregatu 

 

 

S pozdravem

               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan na galuszka.cz )

 

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.Jan Galuszka

Tel.: 00420-603531605, E-mail:  info na fandaelektronik.cz  , WEB:WWW.ELEKTRONIKA.CZ

IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,oddíl C, vložka 7862

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Wednesday, November 1, 2017 12:17 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: baterie HE3DA

 

Jen poznamenam, ze KERS se setrvacnikem vyvijel pouze jeden tym (ted si nejsem jist - asi Williams, ale mozna McLaren) a k jeho realnemu nasazeni v F1 nakonec nedoslo. 

Marek

 

2017-11-01 12:06 GMT+01:00 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com> >:

Zdravím, 

 

zajímavé čtení, o těch gyrobusech. Ještě si dovolím dát odkaz na setrvačníky používané v F1: https://cs.wikipedia.org/wiki/KERS 

 




S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com> 
Tel. +420 777 232 485 <tel:+420%20777%20232%20485> 

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod

Papouch production s.r.o. - výroba

 

Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/

 

Dne 1. listopadu 2017 10:35 AZe <aze na seznam.cz <mailto:aze na seznam.cz> > napsal(a):

 

Gyrobus pro dvacet cestujících s akčním radiem přibližně dvacet kilometrů potřebuje ocelový setrvačník o hmotnosti 1,5 tuny k uložení přibližně 9,15 kWh. Navíc rotující disk setrvačníku vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření. Obvodová rychlost disku s průměrem 1,6 metru je při 3 000 otáčkách za minutu přibližně 900 km/hod. Mimo to musí být setrvačník i s poháněcím motorem/generátorem umístěn v plynotěsné schránce. Zde je udržován snížený tlak, aby se omezily ztráty třením. Tato opatření zvyšují hmotnost vozidla o tři tuny oproti srovnatelnému autobusu s dieselovým motorem. Moderní setrvačníky z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny nezvyšují vlastní hmotnost vozidla o tolik. Další nepříjemnou vlastností gyrobusu jsou jeho jízdní vlastnosti. Setrvačník se svislou osou se snaží udržet vozidlo stále ve stejném směru (princip gyroskopu). Při zatáčení nebo náklonu vozidla účinkuje setrvačník proti této změně a na konstrukci vozidla působí nežádoucími bočními silami. Tento jev by bylo možné odstranit dvěma protiběžnými setrvačníky. Také vinou těchto nevýhod se koncepce vozidel se setrvačníkovým pohonem neprosadila.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus

aze

 

From: Petr Stehlik <mailto:petr.stehlik na atlas.cz>  

Sent: Tuesday, October 31, 2017 6:53 PM

To: HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>  

Subject: Re: baterie HE3DA

 

Hmm. Pořekadla? Objevil kolo. Dělá z komára velblouda. Jednooký mezi slepými králem... a na konec http://beaconpower.com/proven-success/

K vaší otázce. Domnívám se že v dnešní době, pokud tomu udělá dobré promo a obalí to zaklínadly z oblasti  eko "snížit spotřebu energie i emisí oxidu uhličitého...", tak bude vyznamenán.

Vlastně jak moc hmoty a moc rychle musím roztočit, abych z toho mohl čerpat 100W po dobu 2 hodin, zanedbáme li tření?

Petr

Dne 31.10.2017 v 18:01 AZe napsal(a):

Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné vyznamenání někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?

Mě to připadá, že se svět zbláznil.

http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu

aze

 

From: Jirka Mww <mailto:jirka.mww na gmail.com>  

Sent: Tuesday, October 31, 2017 9:42 AM

To: HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>  

Subject: Re: baterie HE3DA

 

Jako součást marketingu to není špatná zpráva

 

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

 

Dne 30. října 2017 9:06 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com> > napsal(a):

Zdravím všechny, 

 

pro zajímavost: Pan prezident ocenil u příležitosti svátku 28 října i pana Procházku z HE3DA. 

 

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com <mailto:pavel.poucha na papouch.com> 
Tel. +420 777 232 485 <tel:+420%20777%20232%20485> 

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod

Papouch production s.r.o. - výroba

 

Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/

 

Dne 24. října 2017 0:28 Petr Labaj <labaj na volny.cz <mailto:labaj na volny.cz> > napsal(a):

Malý elektromobil pojede za nějakých 15kWh/100km.
Tak abyste dostal to samé jako z benálu, musela by být daň někde na 5Kč/kWh.
Takže poměr by byl cca 2x horší než teď - teď je spotřební daň zhruba rovna
ceně paliva, u elektriky by to bylo někde kolem 2x cena energie.
A samozřejmě to vylučuje všelijaké domácí soláry atd. Resp. solár si klidně
pořiďte, ale spotřební daň a asi i DPH stejně odvedete.

PL

************************

Dne 24.10.2017 v 0:15 Josef Štengl napsal(a):

Váš rozbor vidím jako reálný. 


No problém vidím ekonomický, a to spotřební daň z minerálních olejů, o kterou by stát přišel. Velmi hrubým odhadem.
Dle wikiny (nechce se mě to hledat přesně) je spotřební daň pro benzín
12,84, pro naftu 10,95 Kč.

To jest pro běžný malý vůz se spotřebou 6l/100km (malé vozy jezdí převážně město/ meziměsto) je spotřební daň
6x 12,84kc / 100 km, to jest 0.77 haléřů na km.

Bohužel nemám ani hrubou představu, kolik stojí provoz elektrického vozítka abych to porovnal, tak jsem to nechtěl původně rozepisovat, ale možná se někdo znalý chytí. Kolik je to vlastně % nákladů pro elektrický pohon, a je ještě ekonomicky zajímavý až to stát zdaní? A to včetně životnosti baterií (a argument, že baterie vydrží morální nebo tak nějak životnost vozu neberu - ještě jsem neviděl obden používanou baterii, která by vydržela 15 (věkový průměr stáří vozů v ČR) až 30 let. Nádrže se moc nemění.

Samozřejmě zdaní i způsob výběru daně (to jest HW) , ale to bych nyní vynechal.


Přiklad jest, pojedu-li z Plzně do Prahy (no to zrovna není městský provoz), tak nějak 200km, tak spotřební daň dělá 154kč ± 50% dle auta, provozu a tak.

No a toho se stát vzdát chtít nebude.

Dne 23.10.2017 v 23:27 Pavel Kutina napsal(a):

To je kupodivu jeste jednodussi - na aute zaplombovany elektromer. Kazde dva roky na STK se udela odecet skutecneho stavu a vypocita se vyse zaloh na spotrebni dan na pristi dva roky.

Poruseni plomby - propadnuti majetku (vozidlo bylo pouzito k trestnemu cinu, minimalne ve stadiu pokusu) plus tresti obvineni, sazba od dvou let nahoru plus doplatek spotrebni dane. Schodek se bude urcovat zhruba stejne, jako dnes skoda pro OSU a podobne organizace: Presne se odhadne rozdil mezi skutecnym a ocekavanym stavem a nasledne se vynasobi koeficientem, zahrnujicim pocet clenu domacnosti a delku dalnicni site, z toho se zjisti, jaky teoreticky mozny pocet kilometru auto mohlo ujet a tedy kolik kWh spotrebovat. Z toho se urci doplatek spotrebni dane plus penale (dan nebyla zaplacena od zacatku obdobi) plus uroky z penale.

V cem vidite problem?

Uz fakt musim jit spat, vidim budoucnost v prilis zarivych barvach :(

Pavel Kutina


----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz <mailto:ok1ced na nagano.cz> >
To: <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Sent: Monday, October 23, 2017 10:00 PM
Subject: Re: baterie HE3DA



Daně, pozapomněl jste na daně! Jak se tyto auta budou danit? Jak jich bude více než 5%, tak si to bez daní nedokáži představit.

...  a celý elektromobil jde ekonomicky do háje (v současném stavu techniky, speciálně mám na mysli baterie)

Dne 23.10.2017 v 19:23 Pavel Kutina napsal(a):

Tak se repkou je to jiste zajimavy technicky problem - v prvni rade bych zacal tim, ze zakazeme slunecnice, olivy a kokosove palmy. V druhe rade zaplatime studii, ve ktere bude repkovy olej zdravi prospesny vice, nez rybi tuk. Nasledne celou tuzemskou produkci repky vyvezeme do zaostalejsich zemi, kde nas pokrokovy model jeste nestihli zavest. Trh se nasledne postara o zdrazeni jak finalnich produktu, tak samotne suroviny a vsem vude lip. Nebo alespon nekterym, ale v prumeru se zivotni uroven zlepsi.

Jinak k tem elektromobilum - ono by to mohlo jit jeste dal:

Urad nebude brat ohled nejen na to, ze nemate ci nechcete elektromobil, ale ani na to, ze distributor neni schopen zajistit zkapacitneni domovni, resp. nabijecove pripojky, pripadne prutahy kolem zahajeni stavebniho rizeni, zpusobene stavebnim odborem. Stavebnimu odboru vznikne zakonna povinnost zacit se vasi zadosti zabyvat do jednoho roku od podani.

Ze nemate ci nechcete auto ani elektromobil nezajima, proste pripojka bude - je vase blbost, ze jste si kupoval dum ci byt. (Samozrejme statni ci mestske najemni domy budou teto povinnosti zprosteny.) V pripade, ze dolozite, ze prutahy nevznikly vasi vinou, muzete zazadat o prominuti ci odlozeni splaceni vymerene pokuty - na odklad ci prominuti nevznika pravni narok.

Je mozne pozadat nektere vhodne ministerstvo (co ja vim, idealne treba ministersvo kultury, at to ma grady) o dotaci na vytvoreni pripojky, ale samozrejme pripojku musi vybudovat statem k tomu certifikovana firma (dejme tomu "Dezo Lakatos s.r.o."), ktera po dokonceni dila (tedy pokud jej dokonci) vyda zpravu pro prislusny urad, ktery nasledne vyda podklady pro priznani dotace MK. Dotace nikdy nebude udelena v plne vysi, maximalne do 50% nakladu. Samozrejme s tim, ze Dezo Lakatos s.r.o. bude jako certifikovana firma asi o 120% drazsi, nez Dezo Lakatos, ktery vam delal ten vykop minule. A protoze je expert pres kabely a bezpecne rozezna med od hliniku, nic mu nebrani zoiskat certifikat jako dodavatel cele technologie.

A dost - dalo by se pokracovat az do celeho zneni zakona, akorat je riziko, ze si to nejakej pitomec precte v archivu na webu a prosadi... Asi jsem se nechal unest, po vikendu porad vidim cerne a rude, tak uz radeji koncim a adminovi se omlouvam...

Pavel Kutina


----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz <mailto:gatilo na centrum.cz> >
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Sent: Monday, October 23, 2017 7:05 PM
Subject: Re: baterie HE3DA



23.10.2017, 19:03:14

Tak, neni mi jasne, jak to pujde dohromady s repkou ?
Ale mozna, bude soucasti rychlonabijecky motorgenerator na metylester.

S pozdravem Pavel
mailto:gatilo <mailto:gatilo>  + zavinac + centrum.cz <http://centrum.cz> 

-- 
Pavel Kutina napsal:

Tak samozrejme, to jde ruku v ruce:

 

- povinne zastavky kazde dve hodiny.. Dodrzovani bude sledovat system,
zalozeny na SW update systemu eCall, prestupce bude hlasen primo do
spravniho rizeni prislusnemu mistne platnemu uradu dopravy. Aby si ridic
zvykl na pevny rytmus, system bude povinnou soucasti kazdeho motoroveho
vozidla bez vyjimky, sankce viz nize.

 

- u kazde benzinky alespon pet stojanu s rychlonabijenim, zrizeni na naklady
majitele.

 

- u kazdeho domu jeden stojan na kazdy byt, zrizeni na naklady majitele.

 

- pokud neni dostatecne kapacitne domenzovana domovni pripojka, pak majitel
uhradi naklady na jeji zkapacitneni.

 

S platnosti od 06/2017 bude sledovat k tomu vytvoreny spravni organ.
Nedodrzeni vyse popsanych narizeni bude sankcionovano pokutou od 50.000 Kc
za kazdy mesic prodleni. Urad nebude brat ohled na "vymluvy" typu "ja ale
nemam elektromobil" - je nutne zajistit infrastrukturu, protoze bez ni
nedojde k masivnimu rozsireni teto ekologicke technologie.

 

Co vam na tom neni jasne? ANO, sama pozitiva a socialnií jistoty pro
vsechny.

 

Pavel Kutina

 

----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz <mailto:gatilo na centrum.cz> >
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz> >
Sent: Monday, October 23, 2017 6:39 PM
Subject: Re: baterie HE3DA

 

23.10.2017, 18:38:29

Po medialni masazi, obvykle nasleduje legislativni opatreni.
:-(

S pozdravem Pavel
mailto:gatilo <mailto:gatilo>  + zavinac + centrum.cz <http://centrum.cz> 

-- 
Zdeněk napsal:

Když vidím dnešní situaci s parkováním ve větších městech, když
jezdíte několik bloků kolem a hledáte volné místo. A teď ještě
hledat volné místo s nabíječkou...

 

Režim při delších cestách (2 hodiny jízdy a 1 hodina nabíjení) může
být dobrý z hlediska odpočinku řidiče, který by měl podle různých
doporučení dělat zastávky po 2 hodinách. Možná nás v tomto smyslu
čeká v budoucnu mediální masáž, kdy se z nevýhody udělá výhoda. :-)

 

Zdeněk

 

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> ] On Behalf Of iko
Sent: Monday, October 23, 2017 6:14 PM
To: HW-news
Subject: Re: baterie HE3DA

 

Ak sa vas tam nestretne viac ako je nabijaciek :)

 

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 


  _____  


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 


  _____  


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20171101/e5b024e3/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list