baterie HE3DA
Jan Linhart
hw na liny.cz
Středa Listopad 1 03:12:45 CET 2017
Nehodu automobilu se setrvačníkem se svislou osou si rád představím za
splnění 2 podmínek:
1) pracuje ve vakuu
2) má alespoň částečně tvar vrtule
V případě nehody dojde k porušení hermetičnosti. Setrvačník tak v
okamžiku "zabere" o vzduch a bleskově zmizí vzhůru.
Jen se mě prosím neptejte na podrobnosti jeho šťavnatého návratu.
Honza
Dne 01.11.2017 v 0:01 Pavel Kutina napsal(a):
> Pokud si dobre vybavuju, experimentovalo se s tim ledaskde - vim o
> autobusech ve Svedsku (ale nevim kdo), lokomotivach (dulnich, tj. do
> nebezpecneho provozu - Oerlikon ne Svycarsku) a zcela jiste v autech.
>
> Co si vybavuju, naprosto zasadni a nejak obtizne prekonatelny problem
> u tech dopravnich prostredku byl gyromoment. Ona neni tak uplne
> sranda, kdyz chce jet lokomotiva za roh, aniz by tam vedly koleje, a
> autobus rovne (protoze gyromoment kompenzovali protibeznymi setrvacniky).
>
> Lokomotivy nakonec vyresil stlaceny vzduch nebo predpripravena para, u
> autobusu trolej - zjevne oboji bylo jednodussi. Kazdopadne mam tuseni,
> ze takovy "jizdni stabilizator" by se mi v nejakem dynamictejsim
> rezimu jizdy v aute vubec nelibil (treba pri jizde v krkonosskych
> silnickach, idealne na cerstve ujezdenem snehu). A kdyz si to
> predstavim pri nehode... no snad radeji ani ne.
>
> U toho stabilaku je to trochu jinak, tam by to asi smysl davalo, jen
> do hry vstupuje ucinnost - premena energie "tam a zase zpatky" neni
> zrovna zadarmo. Netvrdim, ze to nebude mit smysl nikde - jen ze to
> rozhodne nebude univerzalni.
>
> Pavel Kutina
>
>
>
> Dne 31.10.2017 v 23:30 AZE napsal(a):
>> Před časem jsem někde zahlédl motor do osobáku se systémem start-stop
>> se setrvačníkem. Nechce se mi to hledat. To dává smysl.
>> aze
>> *From:* Slavomir Skopalik <mailto:skopalik na elektlabs.cz>
>> *Sent:* Tuesday, October 31, 2017 11:19 PM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>> *Subject:* Re: baterie HE3DA
>>
>> Jen pro zajimavost, F1 pouziva baterie a rekuperaci pri brzdeni a
>> zbytkoveho tepla vyfukovych plynu (MGU-H).
>>
>> https://jalopnik.com/how-formula-ones-amazing-new-hybrid-turbo-engine-works-1506450399
>>
>>
>> Slavek
>>
>> Ing. Slavomir Skopalik
>> Executive Head
>> Elekt Labs s.r.o.
>> Collection and evaluation of data from machines and laboratories
>> by means of system MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
>> -----------------------------------------------------------------
>> Address:
>> Elekt Labs s.r.o.
>> Chaloupky 158
>> 783 72 Velky Tynec
>> Czech Republic
>> ---------------------------------------------------------------
>> Mobile: +420 724 207 851
>> icq:199 118 333
>> skype:skopaliks
>> e-mail:skopalik na elektlabs.cz
>> http://www.elektlabs.cz
>>
>> On 31.10.2017 22:12, Pavel Poucha wrote:
>>> Smysl to dává, ale již to vymyslelo hodně lidí. Jak jsem psal: Volvo
>>> systém se setrvačníkem testovalo, v F1 to funguje zcela běžně (pokud
>>> to není omezeno předpisy) a třeba gyrobusy ve Švédsku existují
>>> myslím 40 let? Takže setrvačník není špatný nápad, ale co ten
>>> chlapík na tom vymyslel nového?
>>>
>>> S pozdravem Pavel Poucha
>>> (Odesláno z mobilního telefonu)
>>> Dne 31. 10. 2017 21:10 napsal uživatel "Petr Simek" <psimek na jcu.cz
>>> <mailto:psimek na jcu.cz>>:
>>>
>>> On Tue, 31 Oct 2017, AZe wrote:
>>>
>>> Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné
>>> vyznamenání někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?
>>> Mě to připadá, že se svět zbláznil.
>>> http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu
>>> <http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu>
>>> aze
>>>
>>>
>>> Proc ? Tam prece netvrdi ze vynalezl setrvacnik, ale dostal nejake
>>> grantove penize na realizaci prototypu. A vsichni vime ze
>>> principialne
>>> to funguje, jen je treba to know-how aby z toho neco bylo. Porad
>>> lepsi
>>> nez kdyz sponzoruji golfovy turnaj..
>>>
>>> Ono takovy setrvacnik ve vakuu na magnetickych loziskach nemusi byt
>>> vubec spatny princip ukladani energie. Navic tam pisou ze bude
>>> delat
>>> prototyp pro stacionarni vyuziti v energetice, to dava smysl..
>>>
>>>
>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>> | Petr Simek APS JU |
>>> | psimek na jcu.cz <mailto:psimek na jcu.cz> |
>>> *------------------------------------------------------------------------*
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list