baterie HE3DA

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Listopad 1 00:01:36 CET 2017


Pokud si dobre vybavuju, experimentovalo se s tim ledaskde - vim o 
autobusech ve Svedsku (ale nevim kdo), lokomotivach (dulnich, tj. do 
nebezpecneho provozu - Oerlikon ne Svycarsku) a zcela jiste v autech.

Co si vybavuju, naprosto zasadni a nejak obtizne prekonatelny problem u 
tech dopravnich prostredku byl gyromoment. Ona neni tak uplne sranda, 
kdyz chce jet lokomotiva za roh, aniz by tam vedly koleje, a autobus 
rovne (protoze gyromoment kompenzovali protibeznymi setrvacniky).

Lokomotivy nakonec vyresil stlaceny vzduch nebo predpripravena para, u 
autobusu trolej - zjevne oboji bylo jednodussi. Kazdopadne mam tuseni, 
ze takovy "jizdni stabilizator" by se mi v nejakem dynamictejsim rezimu 
jizdy v aute vubec nelibil (treba pri jizde v krkonosskych silnickach, 
idealne na cerstve ujezdenem snehu). A kdyz si to predstavim pri 
nehode... no snad radeji ani ne.

U toho stabilaku je to trochu jinak, tam by to asi smysl davalo, jen do 
hry vstupuje ucinnost - premena energie "tam a zase zpatky" neni zrovna 
zadarmo. Netvrdim, ze to nebude mit smysl nikde - jen ze to rozhodne 
nebude univerzalni.

Pavel Kutina



Dne 31.10.2017 v 23:30 AZE napsal(a):
> Před časem jsem někde zahlédl motor do osobáku se systémem start-stop se 
> setrvačníkem. Nechce se mi to hledat. To dává smysl.
> aze
> *From:* Slavomir Skopalik <mailto:skopalik na elektlabs.cz>
> *Sent:* Tuesday, October 31, 2017 11:19 PM
> *To:* hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: baterie HE3DA
> 
> Jen pro zajimavost, F1 pouziva baterie a rekuperaci pri brzdeni a 
> zbytkoveho tepla vyfukovych plynu (MGU-H).
> 
> https://jalopnik.com/how-formula-ones-amazing-new-hybrid-turbo-engine-works-1506450399
> 
> Slavek
> 
> Ing. Slavomir Skopalik
> Executive Head
> Elekt Labs s.r.o.
> Collection and evaluation of data from machines and laboratories
> by means of system MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
> -----------------------------------------------------------------
> Address:
> Elekt Labs s.r.o.
> Chaloupky 158
> 783 72 Velky Tynec
> Czech Republic
> ---------------------------------------------------------------
> Mobile: +420 724 207 851
> icq:199 118 333
> skype:skopaliks
> e-mail:skopalik na elektlabs.cz
> http://www.elektlabs.cz
> 
> On 31.10.2017 22:12, Pavel Poucha wrote:
>> Smysl to dává, ale již to vymyslelo hodně lidí. Jak jsem psal: Volvo 
>> systém se setrvačníkem testovalo, v F1 to funguje zcela běžně (pokud 
>> to není omezeno předpisy) a třeba gyrobusy ve Švédsku existují myslím 
>> 40 let? Takže setrvačník není špatný nápad, ale co ten chlapík na tom 
>> vymyslel nového?
>>
>> S pozdravem Pavel Poucha
>> (Odesláno z mobilního telefonu)
>> Dne 31. 10. 2017 21:10 napsal uživatel "Petr Simek" <psimek na jcu.cz 
>> <mailto:psimek na jcu.cz>>:
>>
>>     On Tue, 31 Oct 2017, AZe wrote:
>>
>>         Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné
>>         vyznamenání někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?
>>         Mě to připadá, že se svět zbláznil.
>>         http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu
>>         <http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceskeho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu>
>>         aze
>>
>>
>>     Proc ? Tam prece netvrdi ze vynalezl setrvacnik, ale dostal nejake
>>     grantove penize na realizaci prototypu. A vsichni vime ze principialne
>>     to funguje, jen je treba to know-how aby z toho neco bylo. Porad lepsi
>>     nez kdyz sponzoruji golfovy turnaj..
>>
>>     Ono takovy setrvacnik ve vakuu na magnetickych loziskach nemusi byt
>>     vubec spatny princip ukladani energie. Navic tam pisou ze bude delat
>>     prototyp pro stacionarni vyuziti v energetice, to dava smysl..
>>
>>
>>     *------------------------------------------------------------------------*
>>     | Petr Simek   APS JU |
>>     | psimek na jcu.cz <mailto:psimek na jcu.cz> |
>>     *------------------------------------------------------------------------*
>>     _______________________________________________
>>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list