Re: testovací zařízení na potraviny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 22 18:11:21 CEST 2017

Tohle asi není to správné fórum na podobné diskuse.
Opět bych si dovolil lehce nesouhlasit.
To s tím stravováním svalů je pravda, ale až po tucích. Jsme živočichové
jako ostatní zvířátka. A když jde třeba medvěd spát, tak má na sobě
spoustu tuku. A není to tak, že když na jaře vstane, tak má spotřebovanou
celou svalovou hmotu a zůstal mu tuk, že ne.

A pokud ten energetický výdej děláme nikoli jen bazální spotřebou, ale
aktivním pohybem, tak tu svalovou hmotu budeme spíš ještě množit,
než že by ubývala.

S tím ukládáním přebytečné energie to naštěstí nefunguje lineárně.
Aby bylo možné z energie vyrobit tuk, je třeba stavební látky pro jeho
syntézu.
Na tom jsou založené různé diety, které spoléhají na to, že tělo nemá
dostatek
stavebních látek, aby ten tuk syntetizovalo.
Uvádí se, že člověk při libovolně vysokém příjmu energie nedokáže za den
ztloustnout víc, než o nějakou maximální hodnotu (řekněme max. cca 1 kg,
samozřejmě podle velikosti postavy).

Docela zajímavé je číst poznámky lidí, kteří měli dlouhodobý velmi silný
energetický výdej. Třeba kamarádi byli na extrémních trecích v Andách.
A tam ať do sebe cpali co cpali, tak stále ztráceli na váze, protože tělo
nedokázalo z přijeté potravy získat dost energie na krytí aktuální
spotřeby.

Ale fakt to sem asi nepatří, takže sorry.

PL