Re: Udržování NiMH v nabitém stavu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Květen 16 12:04:28 CEST 2017

Kdysi jsem používal nějaké NiMH tužkové, měly něco přes 2 Ah a byla na nich
napsána možnost trvalého nabíjení do 0,1 C. To už je prakticky použitelný
nabíjecí proud. Výrobce byl myslím GP.

Jiní výrobci obvykle udávali míň, nebo se o této možnosti nezmiňovali.

Proudový zdroj netřeba, s odporem je chování lepší - vybitou baterku  nabíjí
rychleji.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jiří Majzlík Němeček
řeším napájení přenosných dozimetrů a jejich nabíjení v autech.

Dozimetr
(http://www.canberra.com/products/emergency_response/pdf/UltraRadiac-Plus-C40338.pdf)
je napájen 4x AAA NiHM a má na sobě nabíjecí konektor, který je podle
všeho připojen přímo na konktakty aku.

Požadavek je, aby v autě mohl být dozimetr trvale zapnutý a jeho aku byl
udržován v nabitém stavu.

Spotřeba dozimetru je celkem stabilních 5 mA, moje představa je tedy
udělat proudový zdroj cca 10 mA s napěťovým omezením cca 5,4 V. To by
mělo stačit jak na spotřebu dozimetru, tak na udržování aku, aniž by se
dlouhodobě přebíjel.

Podle DS k článkům Eneloop by neměl být problém trvalé dobíjení proudem
0,05 C, tedy v tomto případě až 40 mA, ale stejně se obávám o
dlouhodobou životnost článků.

Nemáte někdo praktické zkušenosti, případně nějaké tipy, jak udržet 4 x
NiMH článek trvale nabitý, aniž by tím utrpěla jeho životnost?