Re: Výprodej HW

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 10 12:40:54 CEST 2017

Nic, co ma "klasicke" USB-A a USB-B konektory by podla normy nemalo napajat
upstream, t.j. smerom k hostovi.

V ramci sustavy USB noriem okrem "klasickeho" zakladu (100mA/up-to-500mA od
hosta pre device) existuju minimalne tri novsie pod-normy pre napajanie -
Battery Charging Specification (BC - to su bezne nabijacky), USB Power
Delivery (PD - to sa viacmenej tyka protokolu ktorym si nabijane/napajane
zariadenie moze "vypytat" stavu) a USB Type-C (to je viazane na ten Type-C
konektor takze to je aspon zrejme na prvy pohlad ze ci sa to Vasho mobilu
tyka ci nie). Vsetky clanky retazca musia byt uzrozumene s tymito
specifikaciami aby to fungovalo. Potom existuju minimalne dva nestandardne
sposoby nabijania, tzv. cinska norma (to sa chvalabohu aspon trocha podoba
na to BC) a samozrejme Apple, ktory musi byt vzdy extra a proprietarny a
zamerne nespolupracujuci.

Normalizovana verzia toho, co hladate, sa vola ACA (Accessory Charger
Adapter) a je to definovane v BC ako kapitola 6. Urcite z toho musi trcat
uA "samec" na kabli, alebo priamo vo forme pevne zabudovaneho konektora ak
je to ACA-dock.

Bohuzial, na normy sa v oblasti konzumnej elektroniky vo vseobecnosti
zvysoka s***ie takze tato informacia Vam je v praxi pravdepodobne nanic.

wek