Problém s externím diskem

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pátek Březen 31 09:18:54 CEST 2017

On Fri, Mar 31, 2017 at 06:18:05AM +0200, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>   dceři se pokazil externí disk 1TB. Vestavěný USB adaptér přestal pracovat,
> disk ani neblikne a na USB se neobjeví.
>   Po rozlousknutí krabičky jsem ho připojil k běžnému SATA/USB převodníku,
> disk vidím, ale něco je špatně.
>   Vypadá to, že disk má 4k sektory. To by nevadilo, to umím, ale problém je,
> že přes ten vnitřní převodník to nebylo vidět. On je zřejmě transformoval na
> běžné 512 bytové a tedy např. partition tabulka nyní je nesmyslná:

na urovni komunikace s diskem se vzdy pouzivaji logicke sektory a ty
jsou vzdy 512B. To ze disk ma vnitrne sektory 4k je potreba brat v potaz
pri zarovnavani hranic oddilu apod. Jinak se vzdy vse pocita se sektory
512B, takze tady IMO vzniknout problem nemuze.

Jina vec je ten problem se sifrovanim disku na tom mustku od WD. To jsou
fakt kreteni. Neco podobneho jsem resil pro segru. Kdyz jsem disk
pripojil pres normalni mustek USB/SATA, tak data byla sifrovana. Na netu
se o tom pise...
--
Zito