Zdroj pro digitrony

Petr P Rteppa na seznam.cz
Úterý Březen 14 20:43:48 CET 2017

Zdravím.
Já jsem s úspěchem použil diodový násobič a fungovalo to. Chce si to pohrát
s počtem diod při vhodném proudu. Těch 170 V je vhodné dodržet.  Menší
napětí snad zkracuje životnost těch digitronů. Mě pracují při napětí 170
volt v hodinách od roku asi 1970 nepřetržitě, a zatím v pohodě. Spínám to
74141.

Petr Žák

"Nejpoužívanější digitrony Z566, ZM1080 apod. jsou na +/- 170V. Ještě mám
triodové ruské itrony IV-6, ale ty mají nízké napájení - to je v pohodě.

Konkrétně řeším tedy napájení pro ZM1080. Ano retro napájení je dobré a mám
ho také, ale je to robustní a škatule na takové zařízení už něco zabere :-)

Jak jsem psal, zatím jsem zapojení na bastl bordu nijak nezkoušel proměřovat
- krom celkové spotřeby, zapojil jsem to dle standardního zapojení DS a
doplnil o externí MOSFET.

Zítra si s tím zkusím pohrát, neb mi to prostě přijde moc, že to v klidu
"žere" jak Ikarus na volnoběh. Těch MC36063 mám plný šuplík, tak mi je
přijde líto je nevyužít...

Radek